Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kan ikke få vist leveringsdato under "i ordre"

+2
Vi mangler at kunne få vist leveringsdato under Varer -> i ordre -> i vinduet "vis detaljer". Denne funktion er meget vigtig for at vi kan tilrettelægge vores logistik, men også i forhold til at få vist lagerstatus på vores kommende webshop. Vi har ordre liggende i systemet som først skal afleveres om 2 år, fordi vi arbejder på projektmarkedet, og det betyder at systemet trækker varen på lageret, men det tager ikke højde for at der fx er armaturer på vej hjem, som der kan bestilles af. Så vi kan reelt have minus på lager, varer på vej hjem men de kan ikke ses på webshoppen, fordi leveringsdatoen ikke er synlig.

Kunne det være muligt at få denne funktion oprettet?

Vh Stine
i Forslag » Lagerstyring af (160 points)

2 Svar

Hej Stine 

Tak for dit indlæg. 

Som jeg læser indlægget, så efterlyser i en mulighed for at se leveringsdatoen på jeres bestilte varer  og der vil jeg nævne, at det kan du allerede idag via vores lagermodul og så vil du på dine vareleverandørbestillinger få en synlig leveringsdato. 

Er det en løsning der kan fungere for jer? 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
opdateret
Hej Simon
Tak for dit svar. Den løsning du skriver kender jeg godt. Det jeg efterspørger er, at når man går ind på en given vare og trykker "I ordre", så åbnes et nyt vindue hvor vi kan se alle de kunder som har ordret denne vare. Det er herinde vi ønsker at kunne få vist kundens leveringsdato.
Hej Stine :)

Jeg følger lige op på Simons svar her.
Jeg kan sagtens forstå, at du har behov for at se, hvornår du leverer en bestemt ordre til en kunde.

Jeg vil dog lige tillade mig at udfordre dit forslag lidt ;)

Som jeg forstår det, så vil du egentligt bare gerne vide, hvornår en specifik ordre leveres til kunden.

Dette kan du allerede nu se ret nemt, hvis du hopper ind i dine igangværende ordre. Her kan du finde kunden med tilhørende leveringsdato for ordren.

Det er her jeg vil tillade mig at udfordre dig lidt. Hvorfor skulle du gennem dit varekartotek gå og finde ud af, hvornår en bestemt ordre skal leveres? Du har allerede denne mulighed i fanen ordre, hvilket giver mere mening for mig. Det virker umiddelbart mere naturligt at tjekke sine ordre i den fane, hvor du har alle dine ordre samlet og skal arbejde videre med ordren.

Det er dog bare min mening. Derfor må du meget gerne beskrive, hvilken ekstra værdi det skulle give dig, at tjekke det varekartoteket.

Som sagt kan jeg sagtens følge dig i, at det er rart at kunne se, men vi vurderer hele tiden, hvor meget værdi en evt. forbedring ville skabe for en større mængde af kunder, og som jeg læser dit forslag, så kan jeg ikke se, hvor det skulle skabe en væsentligt større værdi. Derfor vil dit forslag som det står nu ikke blive prioriteret herinde.

Jeg er dog meget åben for at høre, hvorfor og hvordan den ændring skulle gavne dig i forhold til at gå gennem ordre.

Jeg ser frem til at høre fra dig : )
Hej Jesper

 

Denne funktion savner vi også

Jeg bruger det ikke til at se hvornår ordren skal leveres, men til at se hvornår jeg skal have varen hjemme for at kunne levere ordren.

Hvad skal jeg bruge ordredato til ?

 

Når vi ser på vinduet med de på gældende ordre, ser du en ordredato og ikke en leveringsdato.

Vi skal bruge leverings datoen til at se om der er nok på lager til denne uges leveringer.

vi har ordre som skal leveres om 5 mdr. så til rådighed er tit i minus.

Derfor vil det være rat at kunne se hvornår varen skal bruges

 

Mvh Henrik

Hej Henrik, 

Super fedt du følger op her. 

Til at starte med vil jeg give dig ret i, at selve ordre datoen i mange tilfælde ikke vil give mening for mig. Der vil dog næsten altid være brugere af e-conomic, som bruger forskellige funktioner eller visninger på den ene eller anden måde. Jeg vil dog antage, at flere kan bruge leveringsdatoen. 

Derfor ville det være helt fair at overveje dette. Jeg vil dog til at starte med lige give dig et trick, som er blevet muligt for ikke så længe siden, da vi har udbygget ny funktionalitet på ordre. 

Hvis du går ind på ordre, så har vi fået avanceret søgning på alle ordre. Her kan du søge den pågældende vare frem og se, hvornår den skal leveres. Du behøver ikke åbne alle ordre, eller sortere på varer. Visningen giver dig et hurtigt overblik. 

Jeg har lavet en lille video, der viser det her. Tryk på teksten, så kommer den frem

Hvordan vil den løsning være? Her kan vi nemlig undgå at ændre noget som ødelægger det for andre samtidigt med du får vist, lev. dato på den/de pågældende varer.  

Hvis der er spørgsmål til min forklaring, så må i endelig byde ind :) 

Hej Jesper

Fordelen ved at se det den anden vej rundt, er at du har overblikket over alle vare som har - til rådighed og efterfølgende kan klikke på I ordre, og se til hvem.og kunne man så se hvornår , giver det et godt overblik

Det er vel bare at tilføje en kolonne med Leverings dato, dette burde ikke ødelægge noget for nogen 

 

MVH Henrik

 

Hej Henrik,

Der er god plads til kolonnen, hvis vi samtidigt gør vinduet større. Det vil være en konsekvens ved det. Det tænker jeg dog folk kan overleve, så det skal ikke være her den bryder.

Det er helt fair, hvis jeres arbejdsgang er, at i går ind via varer. Min umiddelbare tanke vil være, at man behov for at se lev. dato på en vare, når det er aktuelt. Jeg forestiller mig ikke det er noget man 'bare' sidder og kigger igennem for at se det. Det giver selvfølgelig mening at have flere varer at vælge mellem, hvis man ønsker at se flere forskellige i samme arbejdsgang. Omvendt kan du ændre søgningen til en ny vare på ordren virkelig nemt. Der skal klikkes på det på blå forstørrelsesglas og søges på en ny vare. Dvs. to handlinger kontra at lukke en pop up, søge varen frem og åbne den nye pop up. Det er altså tre handlinger for at gøre det i vareoversigten. Om det er et par sekunder hurtigere kommer an på arbejdsgangen.

Hvis varerne ligger lige ved siden af hinanden i oversigten over varen, så er det selvfølgelig en lille smule nemmere, men jeg må være ærlig at sige, at jeg ikke ser den helt store besparelse, når man skal se, hvornår visse varer skal leveres.

Jeg vil på baggrund af dette henvise til muligheden for at gøre det i ordre. I kan se det i ønsker og værdien i forbedringen er ikke overvældende modsat andre forslag vi har. Derfor vil jeg ikke i denne omgang arbejde videre med det.

Du skal dog have tak for at følge op, men vi har andre forslag, hvor vi kan skabe mere værdi for flere kunder og derfor vil vi gå i den retning.

Hilsen Jesper :)
Hej

Jeg har nu forsøgt at komme igennem til dig på tlf, men dette er ikke muligt :-(

Jeg har forsøgt at bruge det som du har beskrevet, men giver ikke mening!

Jeg har 30 -40 vare fra samme producent og når jeg så skal bestille vare, går jeg indunder vare og søger på vare fra denne leverandør.

Her får jeg en liste med alle varene og kan se at der er nogle af varene som er i minus.

og udfra det kan jeg så bestille ny vare, men nogle af ordrene er først til levering om 5 mdr. så det giver ikke mening at bestille dem endnu.

Der for ville det være super nemt at trykke på i ordre  og se hvem og hvornår varen skal bruge, altså få vist leverings tidspunkt. dette kan sættes ind vedsiden af ordre dato  uden at skulle ændre noget størrelsen på pop op vinduet.

Jeg kan jo se når jeg trykker på bestilt, ordredato og forventet leverings dato, altså det samme som jeg ønsker at kunne se under i ordre

MVH Henrik
Forslag af (520 points)