Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kontering af kreditorfakturaer

0
Jeg sidder og skal bogføre nogen kreditorfakturaer, men er i tvivl om hvilken udgiftskonto de skal føres på. Der er tale om nogle fakturaer fra forskellige VVS-grossister. Spørgsmålet er derfor, hvordan bogfører jeg sådanne fakturaer hvis det der købes, er til ens lager? Og hvordan bogføres det på den anden side, hvis det er til brug ude hos en kunde?
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af

6 Svar

Jeg mener, at det er det forkerte forum.
Finansbogholderi for begyndere er vel ikke et tema for e-conomic, eller?
Bogføringshjælp af (26.5k points)
Tja, hvem er ham Erik?
Kreditorfakturaer er indtægtsbilag, som du bogfører modsat fakturaer, altså på en indtægtskonto i kredit, og modposterer på udsteders konto (Debitorer eller Kreditorer) i debet.
mvh. Jens
Bogføringshjælp af (480 points)
Ja Jenseng, dit indlæg ramte vistnok bunden -- eller toppen af uvidenhed.

Hvis kreditorfakturaer skal bogføres som indtægter, så kan det da aldrig gå økonomisk galt for nogen virksomhed.
Bogføringshjælp af (26.5k points)
Hej alle

Jeg kan se at der er opstået et par misforståelser i forbindelse med dette indlæg.

Jenseng - jeg tror du misforstår indlægget - der er ikke tale om kreditnotaer - men fakturaer fra dine kreditorer - en lille forskel i behandlingen af disse...   

Erik - det er lige præcis hvad denne gren af e-conomics forum er til for. Vi vil meget gerne opfordre vores uerfarne brugere til at stille deres spørgsmål her og vores kompetente og erfarne administratorer - som dig selv - kan hjælpe til og evt. få gang i et professionelt samarbejde. e-conomic og vores medarbejdere kan/vil ikke besvare spørgsmål heri medmindre det drejer sig om hvordan det gøres i systemet, ganske som vi plejer.

AnnA - det er det helt rigtige sted du er kommet med dit spørgsmål - håber meget at der er flere som vil byde ind med et svar.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Bogføringshjælp af 🔒 (34.9k points)
Tja,

hvad nu, hvis 2 uprofessionelle brugere rådgiver hinanden med helt-hen-i-vejret svar, som det, der dannede grundlag for mit indlæg?
Så er det ikke e-conomics ansvar, da det tilsyneladende er brugernes forum. Hvem griber ind? I sidste ende lander aben dog på skuldrene af e-conomic´s renomme.
Hvis de grundlæggende kompetencer ikke er til stede hos brugerne, kan I lave aldrig så godt et system - men til stor glæde for de professionelle, der skal lave årsafslutningerne.
Og I kan lave aldrig så mange net-undervisninger i de enkelte moduler. Hvis den enkelte brugers grundlæggende viden om bogføring er en by i Rusland, så går det galt et langt stykke hen ad vejen.
Mit første indlæg var egentlig tænkt som en opfordring til at søge en eksakt viden om bogføring i et kompetent undervisningsforløb, og ikke i et forum, hvor rigtig mange af deltagerne er nogle halvstuderede røvere på  området.
Bogføringshjælp af (26.5k points)
Hej Erik

Du har selvfølgelig ret i at hvis to personer uden de fornødne kompetencer hjælper hinanden er det ikke sikkert at de når i mål. Men et sådan scenarie kan jo lige så godt ske ved busstoppestedet, på caféen, ja sågar over en fadøl i byen. Almindelig sund fornuft og kilde skepsis har alle forhåbentligt med herind. Men platformen er vores tilbud til både de nye inden for bogføring og de gamle i gamet som kan bidrage med en masse viden.

Forummet skal dog ikke, og bliver forhåbentligt heller ikke opfattet sådan, ses som en erstatning for det at tilknytte en professionel bogholder/revisor til sin virksomhed og derigennem få den fornødne rådgivning.

Når det er sagt så vil vi ikke frarøve folk muligheden for at søge assistance blandt vores mange kompetente forumbrugere.

Der er ingen tvivl om at vi overvåger vores forum, og såfremt der er åbenlyse fejl/tvivlsspørgsmål så vil vi også reagere herpå.

Men det er jo lige så meget der du, og andre med dine kompetencer, kommer ind i billedet - vi tror på at folk vil udvise den nødvendige professionelle opmærksomhed og reagere konstruktivt i tilfælde af konstaterede fejl/mangler i svarene.

Sidst men ikke mindst vil jeg gerne beklage over for AnnA_88 at hendes spørgsmål ender med at blive forvandlet til et debatindlæg om professionalismen i forummets struktur - så jeg håber meget at en eller flere af vores meget kompetente brugere vil bruge tiden på at få hende i mål.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Bogføringshjælp af 🔒 (34.9k points)