forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Dynamisk felt fra kontaktpersoner på ordrer mv.

0

vi bruger ordrebekræftelsen som en arbejdsseddel til vores folk i marken. De skal sende en mail og rapport til kunden når vi har været ude hos dem. Det vil være rart hvis de kan se den rigtige mail, telefonnr. afhængig af hvilken kontaktperson der er sat på som deresref. på ordren.

 I øjeblikket skriver vi det manuelt på, men risikoen for at den ikke er opdateret er stor. Vi handler meget med kommuner, hvor fakturaen går til kommunen, men rapporterne skal ud til det enkelte børnehus, så derfor dur fakturaemail overhovedet ikke. og det er det eneste der kan sættes på som dynamisk felt. 

Jeg vil mene der må være andre end os der har behov for personoplysninger på ordrer og ikke kun firmaoplysninger?

spurgt 19 Jul, 2017 i Forslag » Fakturalayout af JR (160 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

 

Bare så jeg er helt sikker her. Faktura og ordre skal sendes samme sted hen, altså til samme mailadresse? Problemstillingen består i, at du gerne vil have, at det er kontaktpersonen/børnehuset oplysninger, som kommer på ordren og ikke selve firmaoplysningerne? :)

 

Omvendt når du så sender en faktura, så skal det være firmaoplysninger, som kommer på og ikke kontaktpersonen? Lad mig høre, hvordan det hænger sammen på denne måde, så kan bedst muligt vurdere, hvad vi skal gøre herfra :)

 

Hvis dette er tilfældet, så tror jeg måske godt vi kan snyde lidt og få det hele til at se rigtigt ud. Det afhænger dog af jeres opsætning, men det kan vi kigge på, når du lige har bekræftet, at jeg har forstået det korrekt :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 2 Aug, 2017 Forslag af Jesper Mieritz (85,250 points)

Hej Jesper,

Fakturaer bliver som regel sendt til et EAN.nr. og evt. rykkere sendes til fakturaemailadresse (det er typisk et bogholderi, som modtager de mails)

Jeg har behov for at få kontakters navn, mobilnr. og mailadresse som et dynamisk felt jeg kan sætte ind i leveringsadressefeltet. Og også mulighed for at skrive direkte i feltet hvis muligt.

Det kunne også være rart at man kan rette i kontaktpersoner når man er ved at lave en ordre, hvis nu man opdager at mailen er forkert. Det er en lang omvej at skulle ud af ordren, ind på kunder, rette det og tilbage til ordren.

besvaret 16 Aug, 2017 Forslag af JR (160 points)
Hej igen Janne :)

Jeg beklager jeg ikke har fået den vendt. Normalt får jeg en mail når der har været et svar og her er din af en eller anden grund smuttet.

Når det er sagt, så vil jeg tage stilling til, hvad vi gør med dit forslag herfra.
Når jeg vi vurderer hvilke forslag vi skal arbejde med, så gør vi det typisk ud fra to kriterier.

Hvor mange kunder har efterspurgt det og hvor meget værdi ville de her kunder få ud af det.
Der er ingen tvivl om, at forslaget vil skabe værdi for dig. Omvendt vil jeg sige, at det her forslag virker til at være en meget begrænset del af vores brugere, som efterspørger dette.

På den baggrund vil jeg afvise dit forslag. Det er slet ikke nogen dårlig ide. Jeg vil bare ikke give dig falske forhåbninger ved at sige vi kigger på det, hvorefter det havner nederst i bunken af forslag.
Derfor vil jeg afvise dit forslag for nu. Hvis jeg oplever en større efterspørgsel via andre indlæg, eller større opbakning til dette, så vi jeg genoverveje om vi kigge på en løsning.

Du skal dog have tak for at give dig tid til at skrive herinde på forum :)

Hilsen
Jesper Mieritz.
Hej Jesper,

Tak for svar.
Vi har fundet en manuel work-around som virker indtil vi skifter til et andet system.
mvh Janne
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”