forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

haster: hvordan tilbageførsel af kreditorbetaling

0
Hej,

Et hastespørgsmål (skal indlevere årsregnskab meget snart     )

Hvordan tilbagefører jeg en kreditorbetaling i fremmedvaluta  der er blevet bogført med forkert kurs?
Grundet den forkerte kurs så er der oprettet valutakursdifference posteringer.   

Hvordan ruller jeg den tilbage? Så der ikke går rod i udligningerne (den er jo automatisk udlignet med en kreditorfaktura).

Der er ialt 4 posteringer. 2 posteringer til 6800 og 5820 og 2 valutakursdifference til 6800 og 4381. Hvis jeg bare laver finansbillag til at modsvare disse 4 er der så ikke noget der dår galt mht. udligning af kreditorfakturaen?

PS: Der er ikke nogen Tilbagefør knap det er der kun på kreditorfaktura men ikke på kreditorbetaling. hvorfor ikke?

Mvh.
spurgt 26 Apr, 2012 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af ts23 (260 points)
status opdateret 21 Feb, 2013 af Stine M. Klitgaard

1 Svar

Bedste svar
Tilbagefør den forkerte postering og bogfør den rigtige.

Bagefter går du ind på kreditoren. Vælg vis udlignede posteringer - Her kan du fortryde de forkerte udligninger (de skal markeres). Bagefter kan du udligne dem rigtigt.
besvaret 30 Apr, 2012 Bogføringshjælp af eco-user (1,450 points)
valgt som bedste svar 6 Dec, 2012 af frederiknielsen
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.