Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Leverandørvarenummer på varekortet

0
Vi har et stort ønske om, at få muligheden for at taste leverandørvarenummer samt leverandør på varekortet samt have muligheden for, at søge på leverandørvarenummer ved indtastning af varer på ordre/faktura
i Forslag » Lagerstyring af (130 points)

1 Svar

Hej Lene og tak for dit forslag :)

 

Når du ønsker at taste oplysninger rettet mod leverandøren på en vare, så strider det mod det princip, der er bag hele den tankegang. Ideen er, at du har en vare. Denne vare kan have et bestemt nummer hos din leverandør. Derfor skal du ind på leverandøren og angive, hvilket nummer denne vare har hos lige præcis den leverandør. Hvis du gør det den anden vej, så siger du, at du har en vare, hvor denne leverandør er knyttet til. Altså omvendt. Det vil gå godt i mange tilfælde, men hvad nu hvis du køber denne vare hos to leverandører? Det kan du ikke længere da du knytter leverandøren til varen i stedet for at knytte varen til leverandøren.

Jeg håber min forklaring giver mening :)

Hvis vi efterkommer din efterspørgsel vil det derfor betyde, at det forringer oplevelsen af e-conomic for andre brugere, der køber de samme vare hos flere leverandører. Jeg kan godt se, at det for dig ville give mening at gøre dette, men ud fra den betragtning, at andre brugere kan få problemer med dette, så vil jeg ikke gå videre med dit forslag.

 

I forhold til at kunne søge på vareleverandørnummer på fakturaen, så er det god ide, men vi er tilbage på samme problem. Nummeret er knyttet til leverandøren, og leverandøren bliver ganske enkelt ikke angivet på salgssiden. Derfor kan jeg se et problem i, hvordan denne 'kobling' skulle laves.

Jeg vil alligevel ikke smide ideen om at kunne på vareleverandør på fakturaen helt væk, derfor vil jeg høre, hvordan du tænker det skulle virke? Så vil jeg genoverveje, hvad vi evt. kan der. Indtil da vil jeg sætte dit forslag som implementeres ikke.

 

En tanke herfra kunne være at angive vareleverandørnummeret som varenummer. Hvis du alligevel ønsker dette nummer skal optræde på tværs af e-conomic, så kan det måske hjælpe dig? Du må også meget gerne beskrive, hvad problemet er, hvis du ikke kan bruge denne løsning. Så kan jeg tage det med i min betragtning.


Jeg ser frem til at høre fra dig smiley

 

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
I Mamut oprettes varen og herefter varens varianter med leverandøren varenummer.
Leverandørens konto tilknyttes og ønsker du flere alternativ leverandører tilknyttet også kør du bare løs.
Får du en webshop ordre overføres denne til bestilling hos leverandøren kun på de vare som kunden har købt.
Derefter kan du redigere til en anden leverandør end hovedleverandøren. Er webshop ordren sammensat af kunden således at der skal købes ind hos flere forskellige leverandører så fordele disse køb på flere leverandørordre der kan ses under indkøb.
Får man flere ordre i løbet af ugen og sætter dem til indkøb bliver der spurgt om man vil tilføre varekøbet til en allerede eksisterende indkøbsordre. Alle varelinjer på indkøbsordrene bliver registret med kunderelevante oplysning fra webordre.
Jeg har gennem flere år set at flere af jeres kunder ønsker denne løsning.
Kig på Mamut og få det lavet i e-conomic så er jeg parat til at flytte over til jer inden længe.
Hej Lennart og tak for du kommer med feedback på vores program :)

Jeg vil starte med at sige, at jeg er glad for du har brugt tid på at sætte dig i e-conomic som et alternativ til Mamut.

Jeg kan sagtens følge tankegangen omkring, at man skal 'vende den' og koble leverandøren til varen i stedet for omvendt.

Som vores plan er lige nu, så har vi ikke i tankerne, at ændre på denne opsætning.
Derfor vil jeg helst være ærlig at sige, at vi på nuværende tidspunkt ikke vil ændre så voldsomt på opsætningen.
Hvis du har tanker omkring, hvordan vi forbedre det nuværende udgangspunkt, så er åben for at se på mulighederne, men selve udgangspunktet vil altså stadig være, at vi kobler varen til leverandøren og ikke leverandøren til varen som du kender det fra Mamut.

Hilsen Jesper Mieritz.