Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Momsregler + skat ved salg i Tyskland og Sverige?

+1

Jeg driver til daglig et online galleri i Danmark og er igang med forberedelserne til en udvidelse til henholdsvis Sverige og Tyskland.

 

Mine varer er malerier og plakater, men hvordan er det lige med moms-delen til ovenstående lande? Firmaet er registeret i Danmark og varerne bliver sendt derfra. Skal jeg være opmærksom på noget?

 

De samme vedrørende betaling af skat. Skal jeg være opmærksom på noget her, når jeg sælger til disse lande? Jeg tænker i forhold til betaling af skat af overskuddet. Går hele molevitten til den danske statskasse som var salget sket i Danmark, eller skal man betale noget til pågældende lande?

 

På forhånd tak :)

 

Mvh.

 

Malthe

Galleri Mynewart.dk

i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (130 points)
gen-kategoriseret af

2 Svar

Tak for info.

Står i samme situation som Malthe, da vi også har i scandinavien og tyskland

www.wheelsshop.dk

www.wheelsshop.de

www.wheelsshop.no

www.wheelsshop.se

Mvh

Jannick

Bogføringshjælp af (140 points)
Hej
Jeg har firma i Danmark og arbejder med Svenske kunder.
Når jeg fakturerer till Sverige skal jeg skrive at "Omvänd momsskyldighet gäller"
I klartekst er det at det er dem der skal redovisa moms når de betaler fakturan.

Jeg sender fakturan uden moms.

Jeg er fra Sverige men bor i Danmark så jeg har undersögt dette meget inden jeg hvor klar over hvordan jeg skal hantere dette.

Hilsen Pia Sauhke
Bogføringshjælp af (230 points)
Du skal læse lidt mere på lektien. Der er forskel på, om du sælger til privatpersoner eller til firmaer med svenske CVR-numre.
Ja du har helt ret Erik.
Nu har jeg virksamhed der kun arbejder mod firmaer og ikke til privatpersoner.

//Pia

Jeg sælger også selv selv plakater og billeder i flere lande det er noget rod med forsendelser og moms 

// designer hos www.citatplakat.dk

Det virker bekendt. Vi sælger også plakater og overvejer også kraftigt at sælge i andre lande. Udfordringen er jo så bare, at plakaterne skal oversættes og det er en større omgang når man selv designer alt fra bunden.

// designer fra unikplakat.dk