Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Intelligent scanningsmodul og kontering

0
Hey,

Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne gå på min Nordea netbank, hente CSV'en og uploade den direkte uden at skulle lave manuel nummering af samtlige linier i filen først ... (eller endnu bedre at I hele tiden havde snablen nede i netbanken som I engang annoncerede at I kunne men alligevel ikke kunne... Men det må kunne lade sig gøre, når nu Spiir kan... Hvis banken så i real-tid var opdateret med e-conomic kunne man med legende lethed hver dag åbne sin mobil app og bruge et minut på at kontere nye bilag når man havde tid)

Dernæst skulle e-conomic selv tage filen, give hver linie en ID og forsøge at matche alle beløb med de posteringer den allerede kender. Hvis den er i tvivl kan den jo så kigge på om der skulle være en henvisning i en overførsel til et fakturanummer eller på datoen som må matche nogenlunde med betalingsfristen, ellers skal den selvfølgelig til manuel behandling.

Dernæst skulle e-conomic gå i gang med at matche de resterende banklinier med indscannede kvitteringer, her kan man med OCR (tekstgenkendelse) helt sikkert gå ind og matche beløb og datoer ret nemt og baseret på dels dankort informationer og hvad der ellers står på den scannede kvittering kan I sikkert også ret hurtigt oparbejde noget kunstig intelligens der gætter hvad det givne skal konteres som, præcis som når man logger på SPIIR og en biografbillet genkendes. Jeg vil tro man på denne måde kan konvertere mange timers dobbeltarbejde med matching og kontering og vedhæftning af filer til en let og sjov opgave med bare at løbe alt igennem og se om det ser rigtigt ud i stedet....

Ku være fedt at få en følelse af at være i 2017 når man åbner sit regnskabsprogram ;)

 

Lasse
i Forslag » Bilagshåndtering af (130 points)

1 Svar

Hej Lasse og mange tak for dit input

 

Der er lidt flere ting i dit opslag, så jeg deler det lidt op for at få et bedre overblik.

 

Den første del med nummerering er jeg ikke helt med på. Hvis du uploader en CSV-fil i bankafstemningen, så behøver du ikke give dem numre. Du kan endda efterfølgende overføre til kassekladden og sætte systemet til at bruge fortløbende bilagsnummer, så du ikke skal bruge tid på det. Derfor forstår jeg ikke helt din problemstilling her.

Sig endelig til, hvis jeg ikke har forstået dig korrekt. Hvis du er i tvivl om, hvordan dette gøres, så er du altid velkommen til at hive fat i vores support på 88 20 48 40. Så skal vi nok hjælpe dig gennem den del.

 

Næste punkt er den del med integration til Nordea.

Jeg er helt med på ideen med at have snablen helt nede i netbanken og hente data ud. Det er et ønskescenarie for både dig og mig. Jeg må være ærlig at sige, jeg ved ikke, hvordan Spiir gør det, så den del vil jeg helst ikke begynde at spille klog på.

Jeg ved dog, som du også er inde på, at vi på et tidspunkt havde en løsning med Nordea i gennem konto-kik, men dette er ikke længere muligt fordi Nordea har lavet om i det setup de startede ud i. Her er nemID problemet da vi hos e-conomic havde bygget en løsning i samarbejde med Nordea, der hentede disse oplysninger uden nemID. Det har Nordea nu ændret til, at konto-kik for erhverv er, eller kommer til at være, en løsning, hvor nemID er påkrævet og vi kan derfor ikke hente disse data uden nemID.

Det er grunden til vi ikke længere kan stikke snablen direkte ind i netbank og hente disse oplysninger, selv om vi rigtig gerne ville. Det er også på sigt meningen, at dette skal komme, men vi afventer stadig, hvordan Nordea ønsker at dette skal fungere helt konkret.

 

Det sidste punkt er den del med kunstig intelligens.

Du har fuldstændig ret i, at det ville kunne spare dig og andre for mange, mange timers arbejde. Jeg har været lidt inde på det i forbindelse med overførslen fra bankafstemning til kassekladden. Ikke nok med du kan få sat bilagsnumre på her, så kan du med vores modul, autobank, godt få systemet til at ’læse’ dine posteringer og herved lave konteringen. Det kombineret med, at du indlæser din bankfil som CSV via bankafstemning vil helt sikkert kunne spare dig for en masse arbejde.

Dette kan du læse meget mere om her, eller tage fat i vores support.

Hvis du vil vide mere omkring, hvordan den 'læser' dine linjer, så kan du tage et kig her.

 

Du skriver også, at du indlæser kvitteringer og herved skal den kunne læse, hvad der er på denne kvittering.

Den funktion har vi desværre ikke fået udviklet hos os selv endnu. Vi har dog partnere, som har bygget løsninger, der kan dette. Dem kan du læse meget mere om her.

 

Jeg håber du har fået et bedre overblik og nogle gode ideer til, hvordan du kan gøre din arbejdsgang nemmere. For at samle lidt op, så vil mene du kan løse alle dine udfordringer ved at følge mine beskrivelser. Dog ikke den del med at hente data direkte fra Nordea. Der skal du have det ud i en CSV-fil først, men det er noget vi rigtig gerne vil have til at lykkedes, men lige nu har vi ikke noget konkret.

Du må endelig til, hvis det jeg skriver ikke giver mening, og som sagt er du meget velkommen til at hive fat i vores support.

 

Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Vil da lige sige at Nordea Kontokig stadig virker. testet lige nu med sidste postering den 18/4
De er ikke meget for at lave nye aftaler men det kan godt lade sig gøre hvis du presser dem lidt