Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Egenkapital og told bogføring - konti?

0
Hej Alle,

Jeg sidder lige og forsøger at blive gode venner med economic. Jeg har noget egenkapital som skal bogføres og det har jeg gjort ved at kreditere 6120 og debitere 5820 - men er det rigtig gjort? hvordan får jeg bogført min indskudte egenkapital i economic?

Samtidig har jeg en faktura på told som skal bogføres, men jeg kan ikke hitte ud af, hvilken konto der skal bruges?

tak for hjælpen,

kh Michelle
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (150 points)
status opdateret af

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Michelle

I forbindelse med bogføring er der mange måder at gøre det rigtigt på og mange forhold der kan spille ind.

Når du skal bogføre egenkapitalen er det afgørende om du er nystartet og i hvilken selskabsform. Når du bruger e-conomic standard kontoplan har den en konto til anpartskapital, fordi det antages at det er et APS. Du kan ændre kontonavnet så det passer til dig.

Med hensyn til told, så er der i standard kontoplanen kun lavet konti til direkte omkostninger af forskellig slags.
Jeg vil foretrække at have nogle konti for køb, hjemtagelsesomkostninger, told osv. Men igen er der flere måder at gøre det på.

Håber dette hjælper dig, ellers er du velkommen til at kontakte mig. En anden mulighed er at vende det med din revisor, som helt sikkert har en ide om hvordan han synes du skal gøre.

Hav en god dag

Patricia
Rezults
patricia@rezults.dk
61732071
Bogføringshjælp af (4.2k points)
valgt som bedste svar af 🔒