Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Automatisk årlig procent stigning i varepris

0
Hej
Jeg har virkelig brug for en auto knap til, når mine kunders ydelser skal stige (én gang årlig)
Det er jo ikke kun ydelsen, som jeg skal sidde og regne ud enkeltvis, men ligeledes miljøafgiften samt at hvert eneste beløb skal rettes manuelt.

F.eks. en årlig stigning på 2,9% samt 2,7% i miljøafgift...

Møghamrende besværligt og langtidstrukken, sådan som det er nu...
Et stort ønske om ændring herfra.
i Forslag » Dimension (afdelinger) af (170 points)

1 Svar

Hej Mette og tak for dit forslag :)

 

For at dele dit spørgsmål op i to:

1. Prisstigning på varen

2. Miljøafgift

 

1)

I forhold til en årlig stigning af prisen, så kan du via import til e-conomic opdatere alle dine priser på en gang. Hvis du gør det efter en bestemt procentsats, så kan du i excel lave en kolonne, hvor prisen stiger 2,9% på alle dine varer og herefter kan den importeres. Dette virker også, hvis det kun er bestemte varer, eller hvis du prisstigningen ikke er 2,9% for alle varer. Så skal du bare tilpasse kolonnen efter det.

Du kan se mere om det her.

Det er dog ikke en enkelt knap du bare lige skal trykke på, men det kan altså løses på denne måde. Derfor vil jeg ikke tage dit forslag omkring opdatering af priser med videre.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du laver importen, så er du altid velkommen til at hive fat i vores support :)

 

2)

Du kan ikke opdatere dine miljøafgifter på samme måde som med priserne. Derfor kan jeg godt sætte mig ind i, at det er besværligt og tidskrævende at skulle rette alle dine varer hver gang afgiften svinger.

Jeg vil dog også sige, at det er en lille del af vores kunder, som bruger denne funktion. Selv om det ville være rigtig smart for dig at kunne gøre det, så vurderer vi forslag ud fra, hvor mange af vores kunder, som vil få gavn ændringen. Her er det en meget lille del i forhold til andre forslag som vi har liggende og vente.

Derfor vælger vi ikke at ændre dette på nuværende tidspunkt.

 

Vi har dog partnere, som kan flere ting i forhold til afgifter og her ved jeg at ekontoret har bygget en mere specifik løsning. Det kan være du i samarbejde med dem kan finde en smartere og nemmere løsning. Du kan se mere omkring det her.

Det er mit bedste bud i forhold til at løse dine udfordringer med miljøafgift. Som sagt kan priserne på varene/ydelserne rettes via import og tag endelig fat i os, hvis det er noget du ønsker hjælp til.

 

Ellers må du bare have en rigtig god dag smiley

 

 

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)