forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Fakturagrundlag for hovedprojekter

0

Vi fakturerer på hovedprojekt og på vores faktura vælger vi "en samlet linje", da vores kunde betaler et fast månedligt beløb for vores support på forskellige projekter. Kunden vil derfor kun se en linje på selve fakturaen. 

 Vi vil så gerne kunne sende fakturagrundlag for hovedprojektet ved blot at vælge "andre muligheder" og dernæst "grundlag".

Problemet er, at man ikke kan opdele grundlaget pr. underprojekt. Vi kan vælge pr. dato, pr. aktivitet, pr. medarbejder, men vi mangler at kunne vælge pr. projekt eller i det midste at kunne se projekterne i fakturagrundlaget for hovedprojektet.

spurgt 1 Mar, 2017 i Forslag » Projektstyring af BPP (120 points)
status opdateret 28 Apr, 2017 af Andreas Polk

2 Svar

Hej BPP
Mange tak for dit indlæg og forslag her på vores forum smiley
 

Jeg vil rigtig gerne høre nærmere omkring den situation du beskriver. Fordi som jeg forstår det så skal din kunde modtage en faktura, med udelukkende en fakturalinje på det månedlige faste beløb som i har aftalt.

Men denne faktura bliver forsat udarbejdet ud fra de registreringerne som er der er oprettet på de forskellige underprojekter?
Selve funktionen ”grundlag” opleves ikke som en alle kunder anvender men kan give et forbedret overblik og der kigges ikke på, at udbygge den yderligere for nuværende.

Jeg tænker dog lidt på det månedlige faste beløb – vil det som oftest ikke være en hel måneds registreringer?

Der tænkte jeg, at du vil kunne få det fulde overblik, også fordelt på underprojekter ved, at trække den specifikke måneds ”projektkort” i rapporter -> projekter -> projektkort
 

Kunne det være en løsning for jer, at i stedet for, at sende en faktura med en fakturalinje for derefter, at sende en specificering i form af fakturagrundlet – så sende en faktura hvor i har vist fakturagrundlaget direkte på.
Dette kan gøres ved, at overfør tid (og omkostninger) og vælge linjestruktur/udgangspunkt ”Pr. underprojekt” også vælge en yderligere specificering på aktiviteten f.eks.

Dette kan så enten overstige eller understige beløbet og enten skal dette rettes til eller du vælge, at fjerne beløbene.


Jeg håber, at du vil fortælle nærmere om din situation og om nogle af ovenstående løsninger kan anvendes.
Endnu engang tusinde tak for, at du har taget dig tid til, at dele det her på vores forum smiley


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 9 Mar, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Hej BPP
Jeg har ikke hørt tilbage fra dig - Jeg håber, at nogle af de løsninger jeg kom med har hjulpet dig videre.

Hvis du forsat har udfordringen hører jeg rigtig gerne nærmere fra dig.

Rigtig god weekend :)

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 28 Apr, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”