Hej forum,
Jeg er nystartet med e-conomic og har en lille udfordring !
Sagen er den at i ca. 1/3 af alle de salg jeg har, betales delvist med brugt udstyr... eksempelvis, salg af nyt produkt til privatperson for kr. 20.000,- + moms = kr. 25.000,- Kunden betaler eksempelvis kr. 15.000,- kontant og jeg køber et brugt produkt af kunden for en værdi af kr. 10.000,-
1) Hvordan får jeg dette brugte produkt ind på lager ?
Næste spørgsmål, da dette er brugt køb af privatperson, træder lovgivningen om brugtmoms i kraft. Med det resultat, at såfremt jeg gensælger det brugte produkt for mere end hvad jeg har købt det for, så skal jeg svare moms af differencen.
Såfremt jeg sælger produktet for mindre end hvad jeg har købt det for, så kan jeg til gengæld ikke trække moms fra.
Så vi har at gøre med en situation hvor jeg skal svare moms af den positive difference.
2) Hvordan håndterer jeg dette ?
De bedste hilsner
MOtheFREAK