Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Periodisering af indtægter uden faktura

0

Hej..

Mit firma tjener hver måned på annoncering (på website) der bliver opgjort i månedens slutning. Beløbet udbetales dog først i slutningen af efterfølgende måned.

Hvordan får jeg periodiseret disse så man kan se hvilken måned indtægten opdrindligt kom fra?

Mvh
 Anders Rasmussen

i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (160 points)
opdateret af

4 Svar

Hej Anders

Med opgørelse i slutningen af måneden bogfører du blot med den dato, og så vil du kunne se det helt automatisk.   

[u:329ppizu]Et eksempel[/u:329ppizu]
Får du afregning af september måned pr d. 30/9, hvilket vil være den dato som du bogfører.
Det kan godt være, at du først får afregningen den 10. oktober og penge bliver udbetalt den 30. oktober, men det betyder ikke noget i forhold til dit regnskab.

(Men det betyder noget i forhold til din bank og din likviditet ;o)
Bogføringshjælp af (380 points)
Anders

Hvis du laver faktura til dine annoncører, ville jeg gøre som Jimmy skriver pr. opgørelsesdagen, så vil tilgodehavendet stå på 5600 indtil det bliver udlignet ved betalingen.

Hvis du ikke fakturerer, men alene bogfører indtægten, når den kommer ind i banken, på baggrund af opgørelsen fra annoncøren, ville jeg benytte mig af periodiseringsmodulet (det er gratis), og periodisere beløbet tilbage til foregående periode. Du kan se her, hvordan du gør, og hvordan du sætter det op. Støder du på problemer, så skriver du bare igen:

http://wiki.e-conomic.dk/tillaegsmodul/periodisering

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Bogføringshjælp af (15.8k points)
Tak for svarene.

Der er ingen faktura, så jeg antager, at jeg skal benytte periodiseringsmodulet. Derudover kan jeg ikke blot ændre datoen da der også skal tages højde for momsindberetning.

Når jeg har aktiveret periodisering har jeg blot et spørgsmål. Hvilken konto skal jeg benytte i feltet Aktivér for at kunne få adgang til selve dato felterne.

Mvh
 Anders Rasmussen
Bogføringshjælp af (160 points)
Du skal bruge den konto du vil have mellemregningen på. Da det er en bagudperiodisering, ville jeg benytte 5600, eller oprette en ny konto under aktiver (du har jo pengene tilgode indtil måneden efter, hvor de går ind). Var det forudfakturering, ville jeg lave en konto under gæld i 6800-gruppen.

Husk blot, at banken skal stå i modkonto, og ikke i konto, da det er på konto den periodiserer.

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Bogføringshjælp af (15.8k points)