Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




slet gamle regnskaber

0
Vi er en forening der for nogle år siden benhyttede E-conomic som bogføringsprogram og regningsudskrivningsprogram.

I forbindelse med diverse kassererskift er programmet de sidste år kun brugt til udskrivning af regninger til medlemmerne og der er bogført i et regneark - så er det jo nemt at få det til at stemme??

Nu skal vi tilbage til det dobbelte bogholderis princip og vil gerne starte forfra, men nødigt slette medlemslisten.

Hvordan 0 stiller man bogholderiet og debitorkontiene. Jeg er godt klar over at det kan bogføres væk, men vil helst selv lægge ny posteringer ind. Samtidig vil jeg gerne have slettet sammenligningstal og gerne forrige regnskaber, som er misvisende.

Jeg har ikke fundet en knap, men måske er der en. Er der nogen der kan hjælpe.
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)
status opdateret af

1 Svar

Hvis I er sikre på, at alt skal væk, undtagen Jeres kunde-lister, ville jeg oprette en ny e-conomic-aftale. Eksportere kundelisten fra det gamle, og importere det til det nye, og så opsige den første aftale. Men jeg ville godt nok have kriller i maven med en sådan aktion, uden at være 210% sikker på, at man havde alt udskrevet på papir, og alt afstemt og kontrolleret op til flere gange. Jeg ville nok hellere lægge alt over i e-conomic, fra de manuelle bogføringer. Er det gamle ført i excel, er det ikke det store problem, skulle jeg mene.

Det er ikke muligt at slette bogførte poster i e-conomic, ej heller tidligere regnskabsår, hvis der er bogført noget.

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Bogføringshjælp af (15.8k points)