forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

post@e-conomic.com

+1
Jeg kan se, at der for år tilbage har været indlæg om e-mail adressen post@e-conomic.com, der bruges ved udsendelse af ordrebekræftelser og faktura.

For en måned siden modtog jeg pr. mail en ordrebekræftelse fra en leverandør. Jeg besvarede denne mail i den tro, at min leverandør ville modtage den. Det gjorde han bare ikke!

Det stiller os som brugere af E-conomic i en svær situation: vore kunder kan påvise, at de har annuleret en    ordre i god tro, men vi har bare ikke selvmodtaget annuleringen, hvorpå vi står med et påviseligt objektivt tab.

Summa summarum, lad os få mulighed for selv at opsætte en mail-adresse eller at konfigurere systemet, så det forhindre automatisk udsendelse af faktura og ordrebekræftelser.

Når man i enhver mail-klient kan opsætte mailadresser, så må I også kunne lave det. (SalesforceIQ, som er en CRM-cloudløsning bruger min office365 mail).

Med venlig hilsen

 

Erik Løber
spurgt 12 Jan, 2017 i Forslag » e-conomic generelt af Erik Løber (130 points)

2 Svar

Hej Erik,

Vi har haft den udfordring i lang tid og fik den løst sidste år og har været glade siden.

Kan se du har Office 365 og sikkert bruger Outlook lokalt på din PC. Der er en e-conomic app der er udviklet af et firma ved navn Insight Office, som har løst vores behov.

Det er nemt og installerer og brugervenligheden er i top. Vi sparer mega meget tid og vi har mulighed for at oprette vores helt egne teskter på forskellige sprog med eget design, som kommer automatisk frem når vi sender vores ordrebekræftelser, tilbud og fakturaer.

De kan kun anbefales og er super service minded.

Med venlig hilsen

Niels
besvaret 14 Jan, 2017 Forslag af Niels Jørgensen (380 points)
Hej Niels,

Tak for dine venlige ord.

Vi er glade for at have løst netop denne udfordring for dig og mange andre e-conomic brugere.

Erik jeg har sendt dig en besked så du kan tage kontakt til os og se vores løsning som vil løse din udfordring.

Fortsat god søndag.

/Antonio - Insight Office - +45 2113 0603
Jeg er helt enig - det er Eco's største mangel.

Jeg og andre har igennem årene skrevet flere indlæg om fordellen ved at kunne anvende sin egen email-adresse (hvilket kan ske ved at economics mailserver godkendes i SPF-recorden til at sende på vegne af ens email-adresse) eller at man sende ud via sin egen mailserver (SMTP). Eco kunne lave det som 3 options:

1) Send som det er i dag (og accepter alt det bøvl som er)

2) Send via en angivet email-adresse (husk at lade din webmaster godkende eco's mailserver i SPF-recorden af domænet)

3) Send via egen SMTP server og accepter af man mister mail-statistikken (som ofte ikke er særlig brugbar)

Personligt ville jeg vælger option 3 og mange kunne vælge option 2 med lethed.

Jeg er selv postmester (mailserver ansvarlig) for forskellige firmaer og kan sagtens se at e-conomic giver mere fleksibilitet på mail området. Jeg går gerne ud i en teknisk debat om, hvorfor det er muligt, men hvis der grundlæggende mangler vilje hos E-conomic er det jo spild af tid.

Hvor der ikke er vilje, er der ingen vej. Og så er vi ude i at 3. parts systemer skal kobles på, men det forøger kompleksiteten og er ikke godt for brugerne.

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

besvaret 18 Jan, 2017 Forslag af Jens Kirk (7,880 points)
overvejes× 115
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”