Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




iZettle

0
Hej,

Inden jeg begynder med mit problem, vil jeg lige nævne, at jeg ikke har kunne finde svar på dette nogle steder. (sidder ikke inde med så gode søgeevner) ;)

Og jeg bruger selvfølgelig e-conomic.

Jeg har et par spørgsmål angående bogføring af dagligt/månedligt salg.

Sagen er den, at jeg ikke rigtig ved, hvordan jeg skal bogfører det daglige salg.

 

Fx.:

Jeg har modtaget en betaling via dankort (iZettle) på kr. 100 d. 08.11.2016.

Et gebyr på 2,50 % bliver trukket med det samme, og beløbbet lyder nu på kr. 97,50.

D. 01.12.2016 får jeg pengene udbetalt til min bankkonto. (Jeg har valgt udbetaling hver måned, den første bankdag i måneden)

 

Spørgsmålet er så, hvordan får jeg bogført dette?

Og kan jeg nøjes med at lægge alle salg sammen, og bogfører én gang om måneden istedet for, hvis jeg nu havde flere salg på flere forskellige dage?
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (130 points)

1 Svar

Hej Line

Betragt din iZettle som en bankkonto. Lav en separat konto til den i kontoplan (balancen). Træk derefter et kontoudtog på iZettles hjemmeside og bogfør transaktioner i forhold til det. Dvs salg kr 100 i kredit på omsætningskonto med modpost konto for iZettle.. derefter gebyr i debet på gebyrkonto & kredit på iZettle osv.. når iZettle overfører samlet beløb til din bank bogfører du xxx kr i kredit på konto for iZettle og debet på din bankkonto. Så kan du også stemme din bogføring af til iZettles kontoudtog ved denne fremgangsmåde.

 

hilsen

katja
Bogføringshjælp af (490 points)