forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Tomt felt under Varer til evt. Lokationer

0
Hej,

Vi har et varelager på ca. 3.000 varenumre - som vi gerne vil holde lidt styr på. Derfor vi kunne godt tænke os at der blev oprettet et nyt tomt felt under varen, hvor vi kunne skrive vores lokation ned, (fx reol 1 eller 1b2 eller hvad vi finder på).  Feltet skal oprettes ligesom feltet "Beskrivelse" - hvor vi selv kan vælge hvad vi vil skrive i det - men skal også vises i vareoversigten, så man kan sortere på det. Og vi vil gerne kunne tage det over i Excel og lave diverse søgninger/sorteringer der. Og meget gerne også komme med ud på lager-optællings udskriften, så man nemmere kan finde varen ved den årlige optælling.

Andre kunder vil måske bruge dette felt til andre ting.

Udover dette felt, kunne det være rart at der var "tvangs" lokation, når man har valgt at bruge funtionen lokationer, da der jo bruges mange timer på at rette op disse fejl, hvor der ikke er blevet sat lokation på modtagelsen/salget af varen.

På forhånd tak og med venlig hilsen

Dorthe Fuchs

Scantago ApS
spurgt 22 Sep, 2016 i Forslag » Lager af Scantago (180 points)
status opdateret 24 Okt, 2016 af Andreas Polk

1 Svar

For det første tusinde tak for dit indlæg og forslag her på vores forum J

 

Det er vigtigt, at holde styr på varelageret – så det kan jeg godt forstå i gerne vil med jeres 3.000 varenumre.
Det lyder til, at du søger efter muligheden for, at lave en form for ”hyldelokationer” således i ved hvor henne varen er placeret på lageret – vi understøtter ikke hyldelokationer.

Selvom jeg godt kan se, at det i dit tilfælde ville kunne løses ved, at oprette en ekstra informationsboks på varen og medtage på rapporterne – så vil det også være et felt som vi vurderer ville forvirre/forstyrre flere kunder end det ville gavne. Det er derfor ikke noget vi vil arbejde videre med udviklingen af.
 

Jeg har dog to løsningsforslag til hvordan i kan håndterer det J  

Hvis det er mulighed for jer, at anvende feltet ”beskrivelse” som du selv nævner eller måske ”stregkode” inde på de forskellige varer til jeres hyldelokation.
Så vil du have mulighed for, at få den ønsket rapport ”lageroptælling + hyldelokation” ved, at trække 2 rapporter også anvende excels ”lopslag funktion

Du vil så skulle trække lageroptællingen + jeres varekartotek (alle indstillinger à eksporter data à sæt prik i download lister enkeltvis à tryk på send data à vælg filen ”vare.csv” )

Så kan du via excel funktion ”lopslag” trække jeres hylde information fra ”beskrivelse” eller fra ”streg” over og indsætte i en kolonne på lageroptællingen ud fra vare numrene.

 

Hvis du eller en du kender er en haj i excel kan du sætte det op og derved kunne nemt ved årsoptælling trække den ønskede rapport.
Vi har også nogle samarbejdspartnere som måske vil kunne gå ind og hjælpe dig eller har en lignende løsning som kunne automatisere rapporten.
Det kunne f.eks. være 2BS eller Toolpack – det er i hvert fald to gode bud.

 

 Det andet løsningsforslag som jeg har til dig vil være, at anvende en af vores app partnere til jeres lager del – Selve hyldelokations delen.

Det vil give jer et stærk overblik over jeres lager samt måske kunne effektivisere jeres arbejdsgang på lageret.  Vores App partner Thetis Pack har en lagerløsning som kan spille sammen med vores lagermodul (kan også uden om) – det skulle give dig muligheden for, at effektivisere arbejdet på lageret især i forhold til jeres hyldelokationer og ved optælling.

 

Jeg håber, at ovenstående løsningsforslag kan hjælpe dig videre og forenkle jeres årligoptælling og generel styring af jeres lager. smiley


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 24 Okt, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
overvejes× 130
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”