forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mulighed for at projektomkontere KM-registrering i projekt

+1
Hvis man får registreret km på en forkert sag har man ikke mulighed for at projektomkontere disse km ligesom man kan med øvrige omkostninger og timer.

Det er især et problem hvis projektet skal lukkes på en bestemt dato fx 31.12.2015 men en forkert km-registrering findes på sagen i 2016. Man kan dermed ikke lukke sagen korrekt og de automatiske posteringer systemet laver når et projekt afsluttes sker i et forkert regnskabsår.

 

En anden "bug" er hvis man har registreret en omk til 0 kr. i  2016 - så kan denne registrering heller ikke flyttes til en anden sag - og man kan igen ikke lukke pr. 31.12.2015

Man bør kunne omkontere alle registreringer .... :)

René Arpe

It-konsulent

spurgt 22 Feb, 2016 i Forslag » Projektstyring af Rene.Arpe (17,300 points)
status opdateret 28 Mar, 2017 af rtl

2 Svar

Hej René

Tak for dit bidrag her på forummet :)

Jeg kan godt se ideen i, at det også er muligt, at omkontore km registreringen og derfor vil jeg tage dit forslag med på vores prioriterings møde. Jeg sætter derfor opslaget som overvejes.

 

I forhold til omkonteringen af en omkostning til 0 kr. så kan jeg godt se, at det ikke kan lade sig gøre. Det er dog efter min overbevisning yderst grænse tilfælde at en omkostning er registreret til 0 kr. Jeg vil dog fejlmelde det til teknikken. Den umildbare tanke er, at det er fordi det ikke har en påvirkning på finansen. Men jeg har tilføjet dig til fejlmeldingen og du vil få besked herom hvis det bliver løst.

 

Endnu engang tak for dit bidrag her på forummet. Du må have en dejlig aften :)

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 27 Apr, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Hej René

 

Så kom der en afklaring på dit indlæg her vedr. omkontering af Km-registreringer og projektregistreringer i det hele taget. Undskyld den lange svar tid.

Vi er fortsat enige i, at forslaget giver mening og det vil være lettere, at kunne rette fejl registreringer på projekter, samt lukke projekter på mere fleksible/ønskede datoer, hvis dette blev implementeret. Men det er ikke et område vi kommer til, at kigge på i 2017 og derfor sætter jeg dette forslag som ”implementeres ikke”.

Forslaget her vil selvfølgelig blive taget med og genovervejet ved evt. fremtidigt planlagt fokus på projektmodulet, hvilket altså ikke, som det ser ud nu, er i 2017.

 

Jeg håber, at dette svar giver en afklaring – selvom det måske ikke var den ønskede af slagsen.

 

Endnu engang tak for indlægget.

Med venlig hilsen

Rune Troels Larsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 28 Mar, 2017 Forslag af rtl (1,660 points)
overvejes× 120
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”