forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Lager - i ordre vises ikke

0
En igangværende faktura tæller ikke med på lager hvis der ikke er blevet oprettet en ordre først.

Hvis man kører automatisk import med API og kun opretter fakturaer, kan der ikke ses på lager hvad der er i ordre, da der ikke er blevet oprettet en ordre først.

Faktura er mig bekendt efter ordre.
spurgt 26 Jan, 2016 i Forslag » Lager af stefan23 (250 points)
status opdateret 19 Dec, 2016 af Andreas Polk

3 Svar

For at vi kunne komme videre med vores problem på lageret tallet og at der ikke vises "i ordre", brugte vi i dag en del timer på at få economic til at oprette en ordre også. Dette fik vi at vide i chatten at man skulle gøre hvis tallet "i ordre" skulle fremgå af lageroversigten. Problemet med den løsning som I har selv har foreslået er bare at i det øjeblik man går fra at være en ordre til en igangværende faktura, så vil lageret ikke passe indtil man fakturerer..... så den løsning som I selv har foreslået vi chatten i går, er ikke brugbar.... til gengæld har vi bare tilføjet flere steps til at få sendt en faktura til kunden.
besvaret 27 Jan, 2016 Forslag af stefan23 (250 points)
Hej Stefan

Det kan jeg godt se er lidt besværligt i forhold til håndtering af lagerstatus.

Jeg vil gerne tage dit forslag med således videre til gennemgang og evt. prioritering.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 28 Jan, 2016 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
Vi registrerer den som sendt så ordreantallet vises men Buggen i jeres system er det led der er mellem at du laver den fra i ordre til en faktura.... hvis jeg laver en ordre om til en faktura og en time senere fakturerer den så vil der i den time være et forkert antal på lager. da den selvom den har været registreret som ordre der er sendt fjerner sig fra i ordre og ikke vil blive nedskrevet på lageret før jeg rent faktisk fakturerer den

Hej Stefan.
Så er det blevet tid til en opdatering på dit forslag - vi har haft det oppe og vende på vores prioriteringsmøde smiley


Dit forslag er ikke blevet prioriteret og vi har det derfor ikke i planen, at arbejde videre med dit forslag. Det ud fra, at feltet "I ordre" viser det der ligger i "ordre"  - selvom jeg kan godt kan se, at hvis jeres webshop smider det over i "igangværende fakturaer" så vil i ikke få det overblik over hvad i har "tilrådighed" 

Vi har vurderet det vil være en forvirring hvis det også tog "igangværende fakturaer" med i feltet "i ordre" og, at efterspørgelsen på dette ikke kan stå på mål for opgaven.

Det skulle kunne løses hvis i får jeres webshop til, at smide webshop ordre over som "ordre" så i istedet for, at det ligger i "igangværende fakturaer" så i "ordre" og derved påvirker "til rådighed"
Det som jeg ser det vil give af ekstra opgaver vil være, at i skal overføre ordrene til "fakturaer" inden i kan bogfører dem - det kan dog gøres ret enkelt.

Jeg ændrer derfor indlægget til "implementeres-ikke" - selvom vi ikke arbejder videre med dette forslag så skal du stadig have en stor tak for, at du har taget dig tid til, at dele dit forslag her på vores forum.smiley


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 19 Dec, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”