forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Lagerantal i indkøbsordre

0

Når jeg skal tilføje varer til en indkøbsordre tager det 100 år, da jeg skal klikke ind på varens beholdningsmatrix hver gang for at se hvor mange jeg har på lager. Det ville være en kæmpe hjælp hvis jeg kunne få oplys lagerantal lige efter varebeskrivelsen i oversigten når jeg taster varenummer eller varenavn.

 

spurgt 14 Jan, 2016 i Forslag » Lager af jporsborg (120 points)
status opdateret 3 Feb, 2016 af Magnus H. Börgesen

1 Svar

Hej Jporsborg,

 

Mange tak for dit indlæg.

 

Jeg er lidt usikker på hvor på listen du vil have det vist. Hvis det skal være i det røde område du har vist på billedet, ved søgningen efter varer, så er det blot endnu en ting som ville skulle loades. Samtidig er jeg ikke helt sikker på hvordan du vil have det vist i forskellige størrelser mv. på selve oversigten.

 

Når du vælger en vare kommer beholdningen frem (dog ikke med varianter), til højre for i de felter som er vist med gråt på dit billede. Bruger man varianter, og ønsker overblikket er det kun et enkelt musseklik væk.

 

Med den del af vores kunder som anvender beholdningsmatrix, som er en meget lille del, så er det ikke et område vi vil bruge så mange ressourcer på i denne omgang. Der mener vi at vores ressourcer er bedre placeret ved at bygge andre ting til systemet. Jeg håber du har forståelse for vores prioritering, selvom mit svar er i den negative retning.

 

Men du skal dog have en masse ros og tak for at gøre brug af vores forum, samt at tage et billede med i indlægget. Det gør det mange gange lettere at forstå. Så mange tak for det! smiley


Med venlig hilsen

Magnus Hyllested Börgesen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 3 Feb, 2016 Forslag af Magnus H. Börgesen (8,150 points)
Helt i orden. Men er der så ikke en anden måde nemt at få overblik over lagerstatus i forbindelse med bestilling. Med mange varer kan det tage rigtig lang tid hvis man skal klikke ind på hver enkelt vare for at se lagerstatus og dermed se hvor mange der skal bestilles hjem.
Hej igen jporsborg

Jeg vil foreslå dig en arbejdsgang, som jeg ved andre kunder gør brug af.
Hver morgen, så kig på rapporter -> lager -> genbestilling. Her kan du sætte flueben i Fordel pr. variant.

Med den rapport får du hver morgen et overblik over hvad du har på lager, hvad der er i ordre, bestilt og hvor mange du har til rådighed.

Jeg håber meget den rapport og arbejdsgang kan gøre hverdagen lettere for dig.

Den rapport vil være mit bedste bud, da det ved oprettelse af en bestilling er noget klikkeri frem og tilbage for at få overblikket. Men denne rapport er god at skrive ud eller have ved hånden fra morgenstunden af, så man ved hvad udgangspunktet for dagens arbejde er :-)

Skriv meget gerne om den vil give mening for dig at bruge?
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”