Hej
Jeg undrer mig umiddelbart over valuta-håndtering i E-conomic. Spørgsmålet er, om jeg misser noget?!
Jeg køber i 3 valuta, dkk, eur og usd. Min grundvaluta er sat til dkk, da jeg mest sælger i dkk, 70%-30% anden valuta.) Hver eneste vare (der er +4000) købes enten i den ene valuta eller den anden. Dvs. det unikke varenummer er koblet til 1 vareleverandør, som handler i 1 valuta.
Min kostpris står i dkk pga ovenstående, og mit problem er, at købspris ikke omregnes til den relevante valuta, når varen lægges til en bestilling. Dvs. at der mangler en form for omregningssystem?! Kan det derfor passe at jeg skal taste det specifikke beløb i specifik valuta ind på selve varen i min bestilling for at varen har den rigtige pris i bestillingen, hvis det ikke er dkk?!
Jeg kommer fra Dynamics Navi, hvor det må siges at være noget mere simpelt, da en vare kan tilknyttes forskellige vareleverandører, hvor man så har defineret på leverandørkortet, hvilken valuta man handler i med dem. Og i valutasystem/koden har man så defineret omregningsfaktoren.
Er der nogen umiddelbar løsning på dette.
vh Chris