Hej,
Jeg har et forslag som jeg tror kan blive aktuelt for mange virksomheder.
Forslaget går på, at man burde have mulighed for at indlæse ekstra felter ind i sin kontoplan efter man har indlæst kontoplanen 1 gang før.
Praksis i dag uden afdelinger:
Man indlæser kontoplan jf. Importskabelon fra e-conomic -> Kontoplan er indlæst med alle koder osv man har brug for på dette tidspunkt.
Senere finder man så "desværre" ud af, at man har behov for afdelingskoder i sit regnskab -> Her tænker man så følgende - I stedet for at redigere alt manuelt, så eksporterer jeg bare den nuværende kontoplan ud til excel for herefter at indsætte afdelingskoder, for så at indlæse kontoplanen på ny til e-conomic. Det kan man også godt, men den æder bare ikke de nye data der er kommet i afdelings feltet, det gør den kun hvis man sletter kontoen og det kan man ikke, såfremt denne konto indeholder posteringer.
Det optimale ville være følgende:
En ekstra knap der hedder opdater kontoplan, hvor man eksepelvis kan tilføje afdelingskoder, momskoder mv. Altså en funktion ekstra, der gør det muligt at opdatere eventuelt tomme felter eller opdatere nuværende felter.