forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

OCR genkendelse af indscannede bilag

0
Hej E-conomic

Martin Thorborg fortæller i hans seneste youtube-video om, at de i Dinero arbejder på OCR genkendelse af indscannede bilag og hvordan det vil automatisere en stor del af bogføringen, fordi systemet kan "læse" fakturaen og selv udregne tal, moms mv. og trække forslag til tekst ind osv.

Skal E-conomic ikke også have det?

Nu har jeg efterhånden oprettet så mange forslag, og de er så godt som alle blevet afvist (jeg kan ikke huske et som et blevet godtaget), så jeg forventer sådan set ikke at dette forslag godtages.

Jeg går og overvejer om vi er på det rette bogføringssystem, fordi der sker så meget nyudvikling både hos Dinero og hos Billy, mens der hos Eco slet ikke udvikles inden for de emner, som vores kunder har vist interesse for.

Kom så med en afvisning igen, så jeg kan få bekræftet sort på hvidt at det er tid til at sadle om.

(Jeg er ikke en sur udvikler - jeg har blot oplevet at alle gode ideer skydes ned af udviklerne hos Eco, efter at en venlig eco-support har bragt dem til deres bord)

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 4 Nov, 2015 i Forslag » Indscanning af Jens Kirk (7,830 points)
status opdateret 9 Nov, 2015 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej Jens

Mange tak for dit indlæg og det glimrende forslag.

Endnu en gang er der tale om funktionalitet som allerede findes i e-conomic, hvis du vælger at integrere med en af vores dygtige app partnere der findes i vores økosystem.
Eksempelvis:
EY E-faktura
Eller Ibistic
Alternativt nogle af vores øvrige e-faktura partnere.

Med disse eksisterende muligheder vil det være fuldt ud muligt for brugere med behov for OCR genkendelse at få dette opsat i deres aftale. 

Med hensyn til forslag på forum, så er det klart at vi ofte ville ønske at vi i højere grad kunne skræddersy funktionalitet til de specifikke behov der findes i virksomheden, vi leverer dog et standard program hvilket betyder at vi er nødt til at lægge os fast på de forslag der giver allermest mening for flest mulige brugere.

Dette kommer naturligvis oveni den udvikling vi selv internt har planlagt, hvorfor der ikke findes uanede ressourcer til at arbejde med feature requests fra forum, og derfor er vi nødt til at arbejde med de forslag vi kan se vil bidrage med det største udbytte.

 


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 9 Nov, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Lauris

OCR-genkendelse bør være i kernen, da det er relevant for så godt alle, som bruger indscannings-udvidelsen i Eco.

Det dur ikke at sætte løsninger op, som består af en stribe 3. parts udvidelser. Det gør bare løsningerne mere kompleks, og E-conomic blev ofte valgt, fordi kunden ønskede et mere intuitivt system.

At koble en 3. parts udvidelse på er sidste udvej, fordi der simpelthen er mere at holde styre på og der er mere, som kan gå galt.
Hej Jens

Det er klart min opfattelse at de app partnere vi anbefaler og godkender, har en opsætning og arbejdsgang der er tilpas intuitiv og let tilgængelig til at vi tør bero dem med den funktionalitet de understøtter.

Dette tillader også, fra app partnernes side, en agil tilgang til funktionaliteten, der kan tilpasses, udvikles og supporteres mere specifikt for de brugere der anvender løsningerne.

Der er bunkevis af eksempler på tredje parts løsninger der fungerer langt bedre i dette format end det ville have gjort i "kernen".
Hvem gider et kludetæppe af 3. parts udvidelse, når man kan få det vigtigste i kernen - ligesom det er ved at ske hos Dinero.

Jeg vil personligt holde meget øje med Dinero og også anbefale dem i højere grad til de kunder, for hvem det er relevant at få overskuelige løsninger, som de selv kan håndtere.
Det er også et super spændende produkt og det er jo kun sundt med lidt konkurrence på markedet.

Med venlig hilsen
Lauris Sørensen
Ligeledes kunne E-conomic blive, hvis I sadlede om og lagde mere energi i jeres nyudvikling :-)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”