forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Superkladde - Synlig Modkonto

0
Vedr. Bogføring i Superkladden.

Det kunne være helt fantastisk, hvis der i Superkladden (under "vis kontokort") blev oprettet en kolonne, hvor en tidligere posterings (bilags nr) modkonto kunne ses. Mit problem er, at hvis jeg ved at jeg har bogført en kreditor tidligere (eks betalt via banken) og ikke kan huske hvilket kontonr. denne skal modposteres på, skal jeg:

1. i regnskab

2. vælge søgning og lister

3. vælge posteringer

4. indtaste fra bilagsnr - til bilagsnr.

det er langtsommeligt!!!

Er der andre der står i samme situation - så vi måske kunne være heldige at få en

Kolonne - "Modkonto" - i superkladdens "vis konto kort"  funktion???

Venlig hilsen
spurgt 2 Nov, 2015 i Forslag » Superkladde af 957186 (120 points)
status opdateret 6 Nov, 2015 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej 

Tusind tak for indlægget her og feedback til vores program :)

Som udgangspunkt er modkonto ikke en fast værdi på posteringer, men en variabel der er bestemt af hvor modposten er trukket fra eller gået ind på.

Når dette er sagt, så er jeg godt klar over at regnskabsposteringer ofte modkonteres på samme konto som sidst denne postering kom ind i regnskabet.
Jeg er dog af den overbevisning at det ville være misvisende og vildledende at afgive informationer på et kontokort om posteringer til en anden konto. 

Jeg ser for nuværende derfor ikke grund til at gå videre med dette forslag. Skulle efterspørgslen vise sig større end antaget af mig, så vil vi naturligvis være villige til at genoverveje ovenstående smiley

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 6 Nov, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”