forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Lagerflyt i projektmodulet

0
Dette hører til både i lagermodul og projektmodul.

Man kan i projektmodulet sagtens flytte lagervarer til et projekt, og det fungerer superfint.

Men hvis alle varer så ikke bliver brugt og man skal have varer retur til lageret, så er det ret besværligt, da man ikke kan lave negativt lagerflyt fra projekt (dvs. flytte fra projektet retur til lageret).

Her skal du så lave posteringer af beløbet fra projektet først, og herefter en regulering på lageret for at få dit antal på lager korrekt.

Det ville da være ret fantastisk hvis der kunne gives adgang til at skrive minus foran antallet i lagerflyt i projektmodulet, så slipper du lige for at skulle igennem både regnskabsfanen og lagerfanen for at få det korrekt.
spurgt 15 Okt, 2015 i Forslag » Projektstyring af MHE (280 points)
status opdateret 15 Okt, 2015 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej MHE

Tusind tak for dit indlæg og forslaget.

Jeg kan sagtens følge dig når du sidder i situationen og gerne vil have lov at trække disse varer ud af projektet igen, det er lidt en kringlet workaround for at få det hele til at stemme igen.

Årsagen til det ikke er nemmere vil jeg forklare med en mismatch mellem tiltænkt hensigt og praktisk brug, det er helt klart at vi teoretisk herfra havde en formodning om at man overførte vareforbruget fra lager til projekt når vareforbruget var realiseret, og ikke som et "skøn" på forbruget af varer for det pågældende projekt. I sådan et flow ville du som udgangspunkt aldrig ende i en situation hvor du har brug for at fjerne vareforbrug fra projektet igen.

På baggrund af ovenstående, og med den tanke i baghovedet at der findes en workaround hvis man alligevel ender i denne situation, ser jeg ikke at de ressourcer det vil kræve at implementere ny funktionalitet her, står mål med den værdi de ville skabe for vores brugere af "Vareforbrug" fra lager til projekt.

Lad mig endelig høre dine tanker om ovenstående

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 15 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”