forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Projekt: Tilføjelse af dato samt beskrivelse i listerne Igangværende samt Afsluttede

0

Projektstyring:

Vi arbejder med mange projekter, og syntes at det vil være en stor hjælp i det daglige at kunne se "dato" for oprettelse af projekterne, samt lidt af teksten fra tekstfeltet  "Projektbeskrivelse"  i listerne:

Projekter, Igangværende projekter - samt Afsluttet projekter.

 Er det noget andre der har samme ønske, og E-Conomic er det en ændring der kan lade sig gøre?

spurgt 15 Sep, 2015 i Forslag » Projektstyring af BirgitteHolbek (140 points)
status opdateret 11 Maj, 2017 af Andreas Polk

2 Svar

Hej Birgitte,

Mange tak for dit indlæg smiley

 

Vi har snakket en del om det internt, og er nået frem til en løsning.

Vi er enige med dig i, at det giver god mening at kunne finde en dato på hvornår et projekt er oprettet, ligesom vi allerede nu kan se hvilken dato et projekt er afsluttet.

Vi har tænkt os at dette skal i loggen, og ikke på listerne, som du foreslår.

Du finder loggen ved at gå på det orange tandhjul -> alle indstillinger -> virksomhed i venstre side -> log.

Her kan du allerede nu søge på handling ”projekt afsluttet” og se hvem og hvornår et specifikt projekt er blevet afsluttet.

Her vil vi gerne implementere, at vi også kan tracke projekt oprettelse.

 

Så vil du via loggen altid kunne finde ud af hvornår dine projekter er blevet oprettet og afsluttet.

 

Jeg håber dette giver mening for dig – og du skal have mange tak for dit indlæg! smiley


Med venlig hilsen

Magnus Hyllested Börgesen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 24 Sep, 2015 Forslag af Magnus H. Börgesen (8,150 points)
Hej Magnus, tak for dit svar. Det er fint hvis det også bliver en mulighed at søge i loggen. Men det løser ikke det behov vi har, idet vi har mange projekter der kører på en gang, og flere medarbejdere der arbejder på flere projekter på en gang. En anden ting er at vi skal til at anvende Intempus app så vores medarbejdere selv kan registrere timer på diverse projekter. Og i denne APP står de også bare listet i en lang række ud fra projektnr. ikke særlig overskueligt for medarbejdere, her ville det være perfekt også at kunne se datoen for oprettelse projektet. :-) Er det helt umuligt at få det med i listen igangværende/afsluttede, og med hensyn til at få noget af teksten fra feltet Projektbeskrivelse, det har du ikke kommenteret. :-) Ser frem til at høre fra Jer igen.
Hilsen Birgitte
Hej igen Birgitte,

Du må undskylde jeg ikke fik kommenteret det med beskrivelsen i første omgang, men svaret er desværre negativt.
Det er ikke noget vi vil lave om på, da vi ikke kan se hvor præcis det skal være for at give mening, samt hvor mange andre som vil få noget ud af en sådan ændring.

I forhold til hvad der bliver vist i Intempus, er jeg ikke så klog på hvad sammenhængen er. Men efter en kort snak hos teknikken, står det mig klart at vi ikke kommer til at ændre noget i vores API. Så hvis intempus har valgt ikke at vise det eller ikke får data – ja så er det ikke med.

Men omkring oprettelse af at tracke oprettelse af et projekt, vil vi gerne implementere det i loggen.

Jeg er ked af mit svar er overvejende negativt, men håber på forståelse herfor.

Hej Birgitte
Vi har haft dit forslag op til genovervejelse efter det har ligget stille i 1,5 års tid.

Jeg kan forstå, at det for jer vil skærpe overblikket ved igangværende samt afsluttede projekter hvis der blev vist en oprettelses dato samt lidt af beskrivelsen.
Det forslag vi gik videre med ud fra dette var, at bygge det ind i vores ”log” hvornår projektet var oprettet – som du selv nævner i din kommentar vil det ikke hjælpe på jeres udfordring.

Derfor har vi også valgt ikke, at gå videre med det. Så vi arbejder ikke på, at tilføje det i loggen og det ligger heller ikke i planen.

Dine 2 helt konkrete ønsker med beskrivelse og oprettelsesdato vist i oversigten.
I hvert fald for beskrivelse er der ikke plads i oversigten, at skulle vise det – Der er også stod forskel på hvor meget der står hos vores forskellige kunder i beskrivelsen og ville nok ikke give mening for alle.
Det betyder også, at før det vil komme på tale kræver det, at vi giver fuld mulighed for styring af kolonner i oversigten – Der har været snak om det men det er ikke i nærmere fremtid.


Der kunne måske godt være plads til en oprettelse dato men igen så er det forskelligt hvor lange projektnavne f.eks. er og derfor kan der godt være pladsmangel.
Jeg har dog hørt ønsket før – specifikt for, at kunne trække oplysningerne ud og kunne føre mere statistik på sine projekter. Jeg synes egentlig det er en udmærket idet – det ligger ikke i den nærmere fremtid, at udarbejde det grundet pladsmangel og, at det generelt oplevelses som en ikke så vigtig information i oversigten.

Det betyder, at vi ikke aktivt arbejder på det og derfor sætter jeg indlægget som implementeres-ikke.
Jeg vil dog ligge dine 2 ideer om mere oplysninger i oversigten af projekter i vores idebank – så hvis der i fremtiden bliver givet mulighed for fuld strukturering af kolonnerne i oversigten så kunne de give god mening, at indbygge.
Så dine forslag bliver i hvert fald ikke glemt eller kastet væk.

Du skal have en stor tak for, at have delt dit forslag her på vores forum selvom vi ikke arbejder videre med det nu – så er det i hvert fald ideer vi kan hive frem igen på et senere tidspunkt.smiley


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 11 Maj, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”