forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

faktura ny/gammel kunde

+4
jeg er tit ude for at når jeg skal oprette en kunde, som jeg tror er en ny kunde, så udfylder jeg kunde nr, navn osv. når jeg så har udfyldt det hele og trykker ok, får jeg af vide at kunne nummert er brugt, jeg savner at den ikke tjekker med det samme når man har udfylt kunde nr. om det er brugt før så slipper man for at skal skrive det hele igen, da det viser sig at det er en gammel kunne, da jeg har haft e-conomic i rigtig mange år, og jeg har så mange privat kunder, er det svært at huske om det er en ny eller gammel kunde

på forhånd tak Jan
spurgt 18 Jun, 2015 i Forslag » Fakturalayout af Jan Kristensen (180 points)
status opdateret 30 Dec, 2016 af Andreas Polk

4 Svar

Hej Jan,

 
Tak for dit indlæg.

 
Jeg syntes at det er et virkelig godt forslag - Det giver rigtig god mening! Jeg vil lade det gå videre her til vores næste samlingsmøde med vores udviklere - så vi forhåbentlig kan få fundet en god løsning på det.

 
Jeg vil opdatere dit indlæg her inde, så snart der er nyt i sagen :)

Med venlig hilsen

Mikkel Hansen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 26 Jun, 2015 Forslag af Mikkel Hansen (2,050 points)

Hej Jan

Jeg melder mig lige på banen her med seneste opdatering for dette forslag.

Vi syntes det ville give super god mening at der kom et tidligere reaktivt check på om kunden allerede findes, så forslaget er oprettet hos vores udviklere til fremtidig udvikling.

Jeg vil opdatere indlægget her når der er konkrete nyheder smiley


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 8 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)

Hej Jan 
Jeg faldt over dette efterhånden gamle indlæg og tænker, at det krævede en opdatering. 

Selvom jeg også kan se værdien i forslaget og tanken om, at kundenr blev tjekket lige så snart, at du oprettet en ny kunde så oplever jeg også, at det forinden ville være enkelt, at tjekke om kunden var oprettet i forvejen. 

Når du står med en kunde og ikke er sikker på om denne kunde er oprettet i systemet så kan du via kundelisten eller "on the fly" når du i oprettelse af en faktura så inden, at du kan trykke på "ny kunde" får du muligheden for, at søge efter kunde navn og nummer også.

Der ligger gode muligheden for, at søge dette frem hurtigt inden så du kommer udenom, at oprette kunden og det så slår fejl.

Det ligger derfor ikke i planen, at vi skal arbejde videre med dette og derfor ændrer jeg indlægget til implementeres-ikke.
Rigtig god dag og godt nytår smiley


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 30 Dec, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Ja vi har også dette problem. Vanvittigt simplelt at lave og direkte arogant at bede bruger om at "tjekke" dette selv.

Meget ofte har kunder ikke rigtige navne via binavne og kan derfor ikke findes før CVR nummer afslører det rigtige navn.

Derfor vil hver ny kunde tage lang tid at oprette i forhold til et hurtigt opslag automatisk.

Det problem som i siger ikke er der, har vi flere gange i vores kundedatabase - nu registreret som "BRUG IKKE____kundenavn

Er i søde at kikke på det en gang til og denne gang kunne det være fint om i vælge ikke at glemme den for så at vende tilbage 1,5 år med en ulogisk afvisning.

Et CVR er 100% kundeunikt. Det er skørt at denne funktion ikke findes allerede og pinligt at i afviser at lave den.
besvaret 9 Jul, 2018 Forslag af Mads Ingemann (210 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”