forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Import af kontaktpersoner

+2
Jeg har importeret debitorer, men savner muligheden for at importere kontaktpersoner direkte til debitorer. Hvordan gøres dette? Kan det lade sig gøre?
spurgt 30 Nov, 2010 i Forslag » Import og eksport af data af mfh (860 points)
gen-kategoriseret 21 Feb, 2013 af Peter Friis
Er der sket mere ved denne funktion?? Er det muligt at eksportere dine kontaktpersoner ud af e-conomics??

Det er et par år siden vi sidste spurtge jer til det..

Vh Jacob Rind

18 Svar

Hej Dorthe

Jeg kikkede på følgende forklaring:

<a class="postlink" href="http://wiki.e-conomic.dk/import-af-data/indlaes-semikolonfil-kontaktpersoner#s">http://wiki.e-conomic.dk/import-af-data ... personer#s</a>ådan-indlæser-du-din-fil-felter-i-importskabelonen

og der er der ikke det 3. punkt - hvor der er forklaring til indhold i søjlerne.

da du lød meget overbevisende, så ledte jeg videre, og fandt:

<a class="postlink" href="http://wiki.e-conomic.dk/import-af-data/import-af-kontaktpersoner">http://wiki.e-conomic.dk/import-af-data ... ktpersoner</a>

hvor du har ret i at der er forklaring til hvad der skal være af indhold i søjlerne.

Så I har altså to forskellige hjælpesider til det samme, og den ene mangler oplysninger om søjleindhold.
besvaret 7 Okt, 2011 Forslag af Leo Lund (4,130 points)
Hej Leo

Nej det har du ikke ret i!

Vejledningen er netop delt op i 3 trin, for ikke at gøre artiklerne for lange, og hvis man starter fra begyndelsen vil man se disse trin:

Gem data i semikolonsepareret (csv) fil
Indlæs filen - forklaring til importskabelonen
Indlæs fil - kolonneforklaring

Det link du refererer til er trin 2 indlæs filen - forklaring til importskabelonen , hvor der, af forståelsesmæssige hensyn, er indsat et billede af importskabelonen, så man kan sammenligne forklaringerne nedenfor, med de tekster, der ses på billedet vedr. importskabelonen.

Man kan derefter klikke på linket Tilbage til emnet og læs mere om Import af kontaktpersoner og gå til trin 3 for at få en forklaring til kolonnerne.

Med venlig hilsen

Dorthe e-conomic

Dorthe Weiss Flensburg

Online regnskabsprogram

besvaret 7 Okt, 2011 Forslag af Dorthe F (2,320 points)
Hej Dorthe

Du får ret.

Grunden til min forvirring var at jeg havde fundet den første side ved at søge - og jeg havde ikke set linket Tilbage til emnet og læs mere om Import af kontaktpersoner næsten nederst.

Skal nok lede lidt mere før jeg igen gør indsigelse.
besvaret 7 Okt, 2011 Forslag af Leo Lund (4,130 points)
Hej Leo

Du er velkommen tilbage, når der er nye behov for rettelser .

Med venlig hilsen

Dorthe e-conomic

Dorthe Weiss Flensburg

Online regnskabsprogram

besvaret 7 Okt, 2011 Forslag af Dorthe F (2,320 points)
Det er super at man nu kan importere kontaktpersoner - det samme gælder leveringssteder

Jeg mangler så at man kan tilknytte kontaktpersonerne/leveringsstederne ved import af debitorer....
Man har mulighed for at importere Vor ref. men ikke
- Leveringssted
- Attention
- Deres ref

Hvis man ønsker en af disse på stamkortet skal man stadig manuelt ind på hver og klikke på....

Kan man ikke sørge for at disse felter bliver åbne - som Vor Ref. - ved import af debitorer ?
Attention-person har været på men  er blevet fjernet ??

René Arpe

It-konsulent

besvaret 20 Okt, 2011 Forslag af Rene.Arpe (17,300 points)
Hej René,

Tak for input.

Det skal jeg nok gå videre med. - jeg vender tilbage.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 24 Okt, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen

Er der noget nyt ?

Især ved konvertering af kunder er det et stort problem at man ikke kan få Attention-person på ved import

René Arpe

It-konsulent

besvaret 13 Jun, 2012 Forslag af Rene.Arpe (17,300 points)
Hej René,

Tak for opfølgningen - og for at du holder os ved ilden.

Der er endnu ikke noget nyt at berette i dette forslag. Du hører selvfølgelig fra os, så snart der er noget.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 13 Jun, 2012 Forslag af Steffen E (151,510 points)
overvejes× 120
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”