forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Så er der altså IKKE mulighed for dimensioner/afdelingsregnskab!!!

+1
Hej,

 

Vi har samme problem. Dette opstår ikke kun ved små systemposteringer på valutakontoen men også:

Lagerregulering

Afgifter der følger fakturaen (oprettet som e-conomic anbefaler)

Varerleverandørfakturaer (tast i rubrikker som samlerabat, gebyr mv)

Alle systemposteringer

 

For os bliver det samlet set et væsentligt beløb, der hænger i ingenmadsland - frustrerende at bruge tid på systemet og få oprettet dimensioner/afdelinger/fordelingsnøgler for bagefter at konstatere at I ikke er leveringsdygtige i netop dette.

 

Håber I har et tip/trick til at løse dette.

 

Med venlig hilsen

 

Charlotte
relateret til et svar til: Systemposteringer bogføres med afdeling
spurgt 16 Apr, 2015 i Forslag » Dimension af ECOstyle (250 points)
lukket 16 Jan, 2017 af Andreas Polk

2 Svar

Hej Charlotte

Mange tak for dit indlægsmiley
Som du også selv henviser til, så har dette tidligere været oppe at vende her på forum hvor det dog er blevet afvist.

Der ligger nogle tekniske komplikationer og udfordringer ved påsætning af afdelinger, som jeg også er inde på i det tidligere indlæg.
Det giver størst udfordringer ved systemposteringer og op følgende posteringer, der kan være på f.eks. en faktura såsom efterreguleringer og afgifter. 

Jeg vil alligevel gerne tage dette med videre, så der kan arbejdes og testes for at se, om dette vil kunne lade sig gøre i systemet uden at det går ind og ødelægger eller forstyrrer andet. Uden at jeg tør love noget omkring udfaldet og hvor længe der evt. vil gå, så er det værd at tage det op endnu engang.

Du skal endnu engang have mange tak for dit indlæg og jeg vil opdatere indlægget herinde, når det har været oppe på vores mødesmiley
 

 


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 30 Apr, 2015 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)

Hej Charlotte
Jeg er i gang med, at rydde lidt op i nogle af vores gamle indlæg og vi har et par stykker der omhandler den udfordring som du nævner.
Jeg vil gerne til, at starte med undskylde for, at der er gået så lang tid siden du har fået en opdatering.

Det er ikke blevet implementeret så der er forsat posteringer som ikke får afdelinger bogført med på – vi har dog, ligesom dit forumindlæg du linker til hørt forslaget på flere indlæg.
Nogle indeholder de udfordringer du nævner og nogle indeholder også andre.

Jeg vil lave en samling af indlæggene på et så vi ikke har en masse indlæg på det samme. Det handler primært om afdelinger på systemposteringer samt de tilfælde du også kommer med (samlerabat osv. )

Jeg vælger derfor, at lukke dette indlæg som en kopi af forum indlæg 18591 hvor vi samler trådene – der er derfor ikke nogle ”nyheder” men jeg vil forsøge, at forenkle det ved, at have det på et indlæg.
Fremtidige opdateringer vil derfor komme på det indlæg.


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Jan, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”