forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bug: Opsagte abonnenter kommer stadig med i ny abonnements-kørsel

0
Hej E-conomic

Vi har lige oplevet, at opsagt abonnenter kommer med i en ny abonnements-kørsel. Vi har tjekket at datoen, som er udfyldt i Ophør-feltet er korrekt samt at ikke burde komme med i en ny kørsel.

Faktisk sker det for alle opsagte abonnenter. Det er jo en kæmpe fejl i E-conomic, fordi hvad skal man så ellers bruge Ophørt-feltet til?

Så nu er vi ude i at slukke slette opsagte abonnenter for at undgå at de kommer med i en ny abonnements-kørsel. Kan det virkeligt være rigtigt?

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 12 Mar, 2015 i Forslag » Abonnement af Jens Kirk (7,880 points)

1 Svar

 
Bedste svar

Hej Jens

 

Tak for dit indlæg.

 

”Ophør” feltet er et udtryk for den dato, hvor abonnementet opsiges. Hver gang du foretager en abonnementskørsel ændres start og slut dato på dine abonnenter. Rent ud sagt ”opdateres” disse for hver abonnementskørsel.

 

E-conomic er sat op således at ophørs datoen enten skal være sat til samme dato som ”startdato” eller være sat på en dato før ”startdato” for ikke at fremkomme i abonnementskørslen. Efter at kunden har fået en ophørsdato sat i sine oplysninger vil denne også fremgå under ”tidligere abonnenter” men hvis du ønsker at fjerne kunden fra din samlede abonnentoversigt skal du rigtigt nok ind og fysisk slette denne (i abonnenter, ikke definitivt)

 

Fx hvis du har et abonnement med ugekørsel på 52 uger og du har kørt de 20 første uger, så vil abonnenten stadig fremgå frem til de 52 uger er kørt/faktureret – med mindre du sletter denne abonnent.

 

Jeg vil mene at den måde vores abonnement modul på nuværende tidspunkt fungerer, lever op til langt de fleste brugeres behov og er hensigtmæssigt hvis man forstår modulets funktioner.

 

Lad mig endelig vide hvis der er andet jeg kan hjælpe med.

 

Du må have en rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen

Henriette Enemark

Online regnskabsprogram
 

besvaret 16 Mar, 2015 Forslag af hcenemark (1,660 points)
valgt som bedste svar 16 Mar, 2015 af Jens Kirk
overvejes× 100
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”