forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

kundenr. på fi-linie på fakturaer

+1
Hej

Jeg har brug for at jeg kan se kundenr. ud over fakturanr., når der betales. eks. 71-8695969710264-81485266, hvor 86959697 er kundenr.og 1026 er fakt. nr.

Jeg har været udsat for at en kunde har betalt ved at skrive forkert fakt. nr. ...bare ærgeligt for kunden, med jeg vil godt vide hvem det er.

mvh Alice
spurgt 9 Feb, 2015 i Forslag » Fakturalayout af 726467 (150 points)
status opdateret 10 Feb, 2015 af Camilla Jesswein

1 Svar

Kære Alice,

 

Mange tak for dit indlæg.

 

Jeg har forståelse for, at man i visse situationer kan få brug for lidt ekstra. Fx debitornummer på ocr-linjen, når en kunde taster forkert ved betaling. Vi har dog desværre ikke mulighed for at åbne op for begge dele.

 

Grunden til det er, at der på en ocr linje er 15 cifre hvoraf kun de 13 cifre kan bruges til debitor / fakturanummer.

I e-conomic kan kundenummeret og fakturanummeret være 9 cifre langt hver især, hvilket overstiger de 13 cifre som er til rådighed på en ocr-linje.

I de fleste tilfælde kører man dog med lavere antal cifre på kundenummer og fakturanummer så det rent faktisk giver 13 eller mindre, men skal vi åbne op for muligheden kan vi kun åbne op for alle – som en general ændring i måden ocr-linjen bliver genereret på.

Med andre ord, så vil vi ramme alle de kunder der bruger længere kunde- og fakturanumre og det vil give en masse bøvl og systemfejl.

Det er altså grunden til at vi ikke har mulighed for at åbne op for at både debitor- og fakturanummer kommer på ocr-linjen.

 

Se neden for et billede af hvordan en ocr-linje er bygget op.

Billedet er taget fra vores e-copedia artikel hvor du også kan læse mere om emnet

 


Med venlig hilsen

Magnus Hyllested Börgesen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 10 Feb, 2015 Forslag af Magnus H. Börgesen (8,150 points)
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”