Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Beholdningskonti i fremmed valuta

+19
Det vil i mit arbejde være en stor hjælp, hvis beholdningskonti i kassekladden kan vises i valuta - og ikke omregnet til DKK.

Desuden vil det også hjælpe mig, hvis konti kan oprettes med valuta - eksempelvis EUR som default - når man taster i kassekladden.
i Forslag » Salg af (310 points)
gen-kategoriseret af 🔒
og når du nu er inde at kigge på forslaget, så giv den lige lige en + hvis du også synes det er en god ide
Der har været mange efterlysninger af denne funktionalitet - uforståeligt at e-conomic ikke implementerer mulighed for beholdningskonti i flere valutaer. Der er da et must i en globaliseret verden.

Peter Villumsen
ffb-bogholder
Enig. Vi har 3 konti i 3 forskellige valuta. Vi har simpelthen brug for muligheden i at kører primære kontier i hver sin valuta.
Helt enig - har selv lige postet https://forum.e-conomic.dk/21674/bankkonti-i-fremmed-valuta under forslag. Da jeg valgt at skifte til E-conomic tjekkede jeg at fremmed valuta var en del af pakken. Det skulle det være jf. salgsmaterialet på e-conomic’s hjemmeside. Programmet er desværre kun halvt i mål med dette! Det skal være muligt at afstemme i fremmed valuta.

2 Svar

Problemet med beholdningskonti har jeg også!!

ALLE der har en bank/likviditetskonto i fremmed valuta har dette problem.

Følgende bør gøres:

1, Beholdningskonto skal kunne vises i Valuta (evt vises værdi DKK i felt ved siden af)

2, Bankafstemningen skal kunne foretages i valuta iht beholdningskontoens valuta

3, Valutakursdiff på beholdningskonti kontra regnskab autobogføres i seperat kassekladde når man udskriver regnskab i udskrift.

4, ovenstående gælder også for debitorer og kreditorer i udenlandsk valuta til regnskab.

Med venlig hilsen

Jimmy

FFB-bogholder
Forslag af (3.0k points)
Jeg kan kun være enig heri, det er et meget stort ønske fra mig også, idet jeg bruger oceaner af tid på at afstemme mine valuta-konti manuelt.

Mh SusanneK.nu - FFB bogholder
Kan ikke være mere enig. Har nok de første 10 selvskaber hvor jeg kunne have gavn af dette. Mit ønske er meget en spærret valutakode så der på en beholdningskonto i EUR kun kan bogføres i EUR. Det ville måske også medfører videreudvikling af bankafstemningsværktøjet. Lars Birk FFB bogholder
Forslag af (170 points)
Også enig herfra, det besværliggør afstemninger i den grad at man ikke har muligheden for at se valutabeløbet direkte.

Jeg har også flere kunder hvor det ville gavne.

Med venlig hilsen

Bitten Hartmann

FFB-medlem