Hej,
Vi er et mindre firma der abejder med online handel - og en del sælges fra lager og en del bestiller vi hjem efterhånden som vi sælger - dvs vi har rigtig mange daglige leverandør bestillinger / modtagelser - også er det jeg nu har brug for et bedre flow / overblik i denne process - og kan ikke forestille mig at være den eneste der har brug for dette:
Bestilling hos leverandør:
For det første, så er det et ******* at man på en varer ikke kan vælge at denne varer bestilles fast hos en bestem leverandør, samt en kunde ordre ikke kan splittes i at kun NOGET af den skal bestilles (hvis noget af bestillingen allerede er lager og derfor ikke skal bestilles hos leverandør)
Som det er nu, så bruger vi en masse tid på at udvælge hvilken levereandør der skal have ordren, da listen ligger i nummer orden - ikke alfabetisk (og bedre endnu var koblet direkte op på varen) - og har du allerede lagt noget i bestilling til, så skal du ned og checke en ny liste, der ligger i bestillings ordre
JAMEN HVAD ER DET DOG FOR RUTINER - OG MASSER AF SPILDTID??
Når man så skal bestille hos leverandøren, så består disse bestilling lister af produkter til flere leveandører (hvis en kunde ordre består af varer fra flere leverandører - og man ikke kan fravælge hvilke varer der skal over på bestillingen - eller bedre at varen er TILKNYTTET EN FAST LEVERANDØR!)
Nå - man sidder så i "luer" ud - og evt får fjernet en forkert varer - og dermed mister at bestille den varer, hvis den skal over til en anden leverandør - eller man får fjernet en forkert linie - MANGE FEJL MULIGHEDER
Så sende man sin bestilling til leverandøren - virker nogenlunde OK
Når varerne så kommer fra leverandøren, så skal vi ind på en liste, hvor man ikke kan fremsøge - og finde de varer der er kommet
Igen besværligt - kunne man søge på denne liste, så ville tempo være meget højrer - alle andre steder i economic er der søge felter - men ikke på listen, hvor man tilknytter besilte varer med leveret varer ?
Overførelse til leverandør faktura er OK, MEN hvorfor skal man taste ALLE priserne igen?
Her kunne systemet godt tage den indkøbspris der ligger på varen - for hvad skal den ellers bruges til?
Så hver linie skal man trykke sig ind og taste den aktuelle indkøbspris - også selvom den er den samme som sidst denne varer blev købt og også selvom man har lagt en indkøbspris ind på varer kortet - HVORFOR??
Hvad skal alle disse ekstra arbejdsgange til for?? - SPILD AF TID!
Nå man så har haft en masse bestillinger - og fået en masse leveringer, så ønsker man et overblik over hvad der mangler at blive leveret fra en leverandør - så man kan rykke og spørge ham osv - MEN DETTE OVERBLIK FINDES IKKE??
Så som jeg ser det:
En besværlig bestillings procedure, hvor en masse info skal være tilgængelig i hele firmaet (hvilke varer skal bestilles hos hvilke leverandører) - og masser af fejl muligheder, mistet / tabte bestillinger.
(her kunne en liste/rapport over hvilke varer der mangler at blive bestilt pr leverandør - eller bare hvilke varer der mangler at blive bestilt være en stor hjælp også)
Lang og besværlig modtagelses proces (ingen let søge mulighed og indkøbs priser der skal tastes på alt)
Ingen overblik over hvad der mangler at blive leveret - en nem rapport / liste burde være nem at lave
Er vi de eneste der døjer med disse problemer - eller bliver lager / indkøbs modulet bare ikke brugt nok i Economic??
Kommentarer fra andre bruger og fra Economic kunne være en fordel, da min kontakt til support altid ender ud i at jeg bliver opfordret til at skrive herinde?
Kan også være vi har misforstået noget - men så kan supporten ihvertfald ikke gennemskue hvad vi spørger om
Finn - NSHP.DK