forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Lager / bestillings modul

+1
Hej,

 

Vi er et mindre firma der abejder med online handel - og en del sælges fra lager og en del bestiller vi hjem efterhånden som vi sælger - dvs vi har rigtig mange daglige leverandør bestillinger / modtagelser - også er det jeg nu har brug for et bedre flow / overblik i denne process - og kan ikke forestille mig at være den eneste der har brug for dette:

Bestilling hos leverandør:

For det første, så er det et helvede at man på en varer ikke kan vælge at denne varer bestilles fast hos en bestem leverandør, samt en kunde ordre ikke kan splittes i at kun NOGET af den skal bestilles (hvis noget af bestillingen allerede er lager og derfor ikke skal bestilles hos leverandør)

Som det er nu, så bruger vi en masse tid på at udvælge hvilken levereandør der skal have ordren, da listen ligger i nummer orden - ikke alfabetisk (og bedre endnu var koblet direkte op på varen) - og har du allerede lagt noget i bestilling til, så skal du ned og checke en ny liste, der ligger i bestillings ordre

JAMEN HVAD ER DET DOG FOR RUTINER - OG MASSER AF SPILDTID??

Når man så skal bestille hos leverandøren, så består disse bestilling lister af produkter til flere leveandører (hvis en kunde ordre består af varer fra flere leverandører - og man ikke kan fravælge hvilke varer der skal over på bestillingen - eller bedre at varen er TILKNYTTET EN FAST LEVERANDØR!)

Nå - man sidder så i "luer" ud - og evt får fjernet en forkert varer - og dermed mister at bestille den varer, hvis den skal over til en anden leverandør - eller man får fjernet en forkert linie - MANGE FEJL MULIGHEDER

Så sende man sin bestilling til leverandøren - virker nogenlunde OK

Når varerne så kommer fra leverandøren, så skal vi ind på en liste, hvor man ikke kan fremsøge - og finde de varer der er kommet
Igen besværligt - kunne man søge på denne liste, så ville tempo være meget højrer - alle andre steder i economic er der søge felter - men ikke på listen, hvor man tilknytter besilte varer med leveret varer ?

Overførelse til leverandør faktura er OK, MEN hvorfor skal man taste ALLE priserne igen?
Her kunne systemet godt tage den indkøbspris der ligger på varen - for hvad skal den ellers bruges til?
Så hver linie skal man trykke sig ind og taste den aktuelle indkøbspris - også selvom den er den samme som sidst denne varer blev købt og også selvom man har lagt en indkøbspris ind på varer kortet - HVORFOR??
Hvad skal alle disse ekstra arbejdsgange til for?? - SPILD AF TID!

Nå man så har haft en masse bestillinger - og fået en masse leveringer, så ønsker man et overblik over hvad der mangler at blive leveret fra en leverandør - så man kan rykke og spørge ham osv - MEN DETTE OVERBLIK FINDES IKKE??

Så som jeg ser det:

En besværlig bestillings procedure, hvor en masse info skal være tilgængelig i hele firmaet (hvilke varer skal bestilles hos hvilke leverandører) - og masser af fejl muligheder, mistet / tabte bestillinger.

(her kunne en liste/rapport over hvilke varer der mangler at blive bestilt pr leverandør - eller bare hvilke varer der mangler at blive bestilt være en stor hjælp også)

Lang og besværlig modtagelses proces (ingen let søge mulighed og indkøbs priser der skal tastes på alt)

Ingen overblik over hvad der mangler at blive leveret - en nem rapport / liste burde være nem at lave

Er vi de eneste der døjer med disse problemer - eller bliver lager / indkøbs modulet bare ikke brugt nok i Economic??

Kommentarer fra andre bruger og fra Economic kunne være en fordel, da min kontakt til support altid ender ud i at jeg bliver opfordret til at skrive herinde?

Kan også være vi har misforstået noget - men så kan supporten ihvertfald ikke gennemskue hvad vi spørger om

Finn - NSHP.DK
spurgt 9 Jan, 2015 i Forslag » Lager af Finn - NSHP.DK (380 points)
status opdateret 16 Mar, 2015 af Mikkel Hansen
Hej,

Kan det være rigtigt at man af supporten bliver opfordret til at skrive sine forslag herinde, fordi i ugen efter skulle holde møde omkring netop lager modulet - fik jeg at vide - også kommer der ingen kommentar, tilkendegivelser eller forsøg på at forklarer os hvordan vi kommer over vores problemer og frustrationer fra E-conomic??

Er andre bruger af lager modulet bare glade for det - og kører det bare for jer??

2 Svar

Ak ja. Jeg tror, at der er et stort behov for lige netop e-conomics lagersystem, da det er målrettet handelsvirksomheder. Grundliggende er systemet godt, men er aldrig færdiggjort.

Derfor synes jeg, at det er godt, at du opfordrer alle andre lager-brugere til at presse på.

Jeg ved ikke, hvem det er, at e-conomic konsulterer, når vi taler om behov, men det er tilsyneladende ikke dig og mig og vore lidelsesfæller.

God weekend

 

NB: Lige nu sidder jeg med en kunde, der bruger systemets lagerlokationer. Det er helt fint - men du kan ikke udskrive rapporter pr. lokation pr. en valgfri dato. Det er bare et eksempel på, at systemet ikke er gjort færdig - men et rigtig godt et.

besvaret 9 Jan, 2015 Forslag af Erik Jensen (23,910 points)
opdateret 9 Jan, 2015 af Erik Jensen
Hej Finn - skal beklage det sene svar du får her på dit indlæg fra vores side af.

 

Jeg er den lageransvarlige i supporten i e-conomic. Jeg har taget alle dine forslag med her internt til en fremtidig ændring og forbedring af lagermodulet. Om hvor enig jeg end er i det meste du skriver, at der er mange processer som der snildt kunne optimeres, så må vi desværre bukke os for de resourcer, som er tilgængelig til at forbedre Lagermodulet eller helt alternativt omskrive hele Lagermodul-koden.

 

Lige pt. er der ikke nogen tidshorisont til den nærmeste fremtid, for nogle ændringer til Lagermodulet. Men vi er selvfølgelig stadig interesseret i at høre hvad kunderne oplever af udfordringer, så vi kan have det med til den dag hvor vi får resourcerne til at omskrive dette modul.

 

Vi lader dit gode indlæg liggende her inde på Forummet, så vi kan hive det frem, når tiden en gang kommer til at vi skal ændre radikalt på modulet.

Med venlig hilsen

Mikkel Hansen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 16 Mar, 2015 Forslag af Mikkel Hansen (2,050 points)
En optimering af lagermodulet er i højeste grad ønskeligt og jeg er helt enig i ovenstående forslag.
Lager er da også det modul med flest indlæg, så alt tyder på at en optimering er påkrævet!
overvejes× 116
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”