forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Fakturerings E-mail: Dynamisk felt til indsættelse af fornavn på kunde reference person

+2

Gør din faktura email personlig!!

Forslag: Vi har brug for at kunne indsætte fornavn på kundereference personen i fakturerings email for at gøre mailen mere personlig. Da funktionen ikke i dag er understøttet, skal man sidde og redigere hver eneste faktura email til hver kunde. Masser af spildtid hver måned, som nemt kunne undgåes ved at implementere følgenden forslag:

Et dynamisk felt [KundeRefFornavn] der henter kunde reference fornavn så emailen automatisk konstrueres med Hej Jørgen

Eksempel:

Hej [KundeRefFornavn]

Vedlagt finder du faktura vedhæftet....

som bliver til

Hej Jørgen

Vedlagt finder du faktura vedhæftet....

 

spurgt 10 Dec, 2014 i Forslag » Fakturalayout af Peter Ellitsgaard (140 points)
opdateret 27 Aug, 2015 af Randi Birch Andersen

2 Svar

Hej Peter

Mange tak for dit indlægsmiley.

Jeg kan godt forstå, at du ønsker at gøre dine mails mere personlige, og at det give dig noget manuelt arbejde at udskifte navnene i hver mail.

Som du også selv er inde på, så er det på nuværende tidspunkt muligt at sætte en ”deres reference” på kunderne, som e-conomic allerede har et dynamisk felt til, der kan anvendes på fakturaer, ordrer, rykkere osv. Jeg kan sagtens se ideen i, at dette dynamiske felt også skulle kunne bruges i e-mailen der udsendes til kunderne. På baggrund af det vil jeg gerne tage dette forslag med til vores forum møde, så det kan vurderes sammen med vores teknikere.  

Jeg vil opdatere dette indlæg, når vi har haft forslaget oppe og vende på vores forum møde.

Du skal endnu engang have mange tak for dit forslag og engagement på vores forumsmiley.   


Med venlig hilsen

Randi Birch Andersen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 12 Dec, 2014 Forslag af Randi Birch Andersen (2,900 points)
Hej Randi,

Det er en meget efterspurgt funktion hos os - er der noget nyt ang. denne funktion og i givet fald hvornår man kan forvente den lander?

Mvh Jens Christensen

Hej Peter 

Så har jeg endelig den gode nyhed, at vi har fået en række dynamiske felter til at bruge der, så du bl.a. kan få dit kundenavn på og gøre det mere personligtsmiley.

Jeg har dem til emnefeltet og brødteksten her: [DebitorNr] - [DebitorNavn] - [FakturaNr] - [OrdreNr] - [Dato] - [BestillingsNr] - [Overskrift] - [Tekst] - [Tekst2] 
Hvis du sætter det ind således, så tager systemet automatisk det information, der er inde i aftalen med her.

Du kan også læse mere om det her.

Endnu en gang mage tak for det og held og lykke med demsmiley
Du må endelig sige til, hvis de skulle drille! 
 


Med venlig hilsen

Randi Birch Andersen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Aug, 2015 Forslag af Randi Birch Andersen (2,900 points)
Hej Randi,

Det er rigtig godt at man kan bruge nogle forskellige dynamiske felter i emailskabelonen.

Når I skal have revideret måden at sende mails ud på, på et tidspunkt, bør I også overveje at sætte flere felter på (Øvrige ref. f.eks.) som vi bruger som rekvisitions-/Purchase Order nummer.

På den måde vil kunden kunne se i emnefeltet: FAKTURA [FaktNr] vedr. rekv.nr. [OevrigeRef]

Så kan kunden hurtigere finde frem til mailen ved senere lejlighed, samt det vil lette arbejdet betydeligt for kreditorbogholderierne rundt om i virksomhederne.
Hej Peter,

Jeg fandt en e-conomic app som kan hentes fra http://anttext.com, og den løste mine problemer.

Det bedste ved den er at jeg kan lave mine emailskabeloner i word.

Jeg ville også gerne have nogle flette felter, og det kunne jeg ikke lige se at man kunne, men det fik jeg dem sgu til at lave :)
Hej Niels

Mange tak for dit input - det er så dejligt at høre vores partnere kunne hjælpe dig. Godt at vide til en anden gang.
Jeg håber, at det kan hjælpe dig Peter, så du også kan få lige det du skal bruge :)
Hej alle

Først og fremmest tak til Niels til input omkring flette felter og de udfordringer vi har kunne løse for dig.

Efter vores korte tid på e-conomic hjemmeside med vores app og vi nu kan se der er flere der efterspørger denne del omkring flette felter, har vi valgt at offentligøre den på vores hjemmeside.

http://anttext.com/Guide/da/economicflettefelter.aspx

Så ønsker man at anvende vores flettekoder i forbindelse med @nt Text e-conomic app er det fuldt muligt.

Det er ikke alle ting vi løser, men vi ønsker gerne input fra Jer her fra denne tråd til at gøre det endnu bedre. Vi mener at vi understøtter flere af Jeres ønsker, så prøv vores app gratis i 14 dage og se om det virker.

http://www.e-conomic.dk/apps/anttext

Vi er glade for at kunne hjælpe.

Håber at høre fra Jer.

Venligst hilsner

/Antonio
Insight Office
+45 2113 0603
CEO

http://anttext.com
http://insightoffice.dk
Hej Alle

Kunne man ikke også frigive felterne [FirmaBank], [FirmaBankRegNr] og [FirmeBankKontoNr]? Det ville være en stor hjælp, i forhold til de ønsker vi har til teksterne i vores faktura-emails.

Mvh

Jonas Brink
21-5 A/S
Hej Jonas,

Hvis jeg forstår dig ret så er det dit firmas bank, regnr. og bankkonto du ønsker at kunne tilføje i dine e-mail tekster. Det er fuldt muligt med vores løsning Ant Text at tilføje dette i dine skabeloner.

Vi har kun et krav du skal anvende Microsoft Outlook og Windows Pc.

Ring til os på 2113 0603 eller skriv til support@anttext.com så kontakter vi dig.
Hej Anttext

Vi bruger ikke outlook, så jeres løsning er ikke brugbar for os, derudover så jeg hellere, at E-conomic frigav førnævnte felter, til fri og gratis brug, i brødteksten på faktura-mailen.
Men tak for tilbudet.
Hej Jonas :)

Vi har det ikke i planen, at give disse dynamiske felter til mailen som det er nu. Har i ofte forskellige bank oplysninger eller vil det kunne virke for jer, at skrive det direkte ind i brødteksten?

Hvis der bliver prioriteret, at vi skal arbejde på mailskabeloner og lignende vil jeg tage dine tanker med.

Med venlig hilsen
Andreas Polk
e-conomic
overvejes× 111
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”