Hej
Jeg vil meget gerne støtte et forslag om at alle filer, som uploades, gemmes bit for bit helt uforandret. I mine øjne er det helt tåbeligt, at e-conomic konverterer filerne.
Ud over det nævnte tab af søgemulighed ar der også to store ulemper ved den nuværende fremgangsmåde, som i mine øjne slet ikke i kvalitet lever op til den høje pris:
1) Bilagene ville blive gemt i den oprindelige opløsning. Som det er nu, ødelægger e-conomic konsekvent ethvert bilag, som bliver uploadet. Hvis ikke det oprindelige bilag er skannet i rigtig god kvalitet, bliver det nærmest ulæseligt af af komme igennem e-conomics kværn.
2) E-conomic (og især vi brugere!) ville være helt fri for alle de tåbelige, tekniske problemer med konvertering, som har generet mig rigtig meget. Helt og aldeles almindelige PDF-filer, dannet med helt og aldeles autoriseret Adobe-software, har fejlet enormt meget ved upload i meget lang tid.
Jeg bruger et regnskabssystem, som Det Danske Spejderkorps stiller gratis til rådighed for alle grupper i korpset. Det er udviklet af cBrain, og det har et indskanningsmodul som i kvalitet langt, langt overstiger modulet i e-conomic. Jeg er rigtig ærgerlig over, at jeg ikke kan bruge dette fremragende system udenfor spejderkorpset, men er tvunget ind i et dyrt og ikke særlig velfungerende system som e.-conomic.