forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Varenummer tilknyttet leverandør

+5
Hejsa,

Det burde være sådan at man kan tilknytte en vare til en leverandør. Især når man bruger mange leverandører eller alle medarbejdere ikke er produkt nørder kan det være svært at se hvor varen kommer fra.

Det er jo et simplet felt der skal tilknyttes varekortrt for at vise leverandøren, kan man ikke få det med?

MVH Jesper Friis
spurgt 25 Nov, 2014 i Forslag » Lager af jf_gbm-solutions.com (480 points)
status opdateret 2 Dec, 2014 af Camilla Jesswein

4 Svar

Hej Jesper

Mange tak for dit indlæg smiley
Jeg kan godt se, at når du har rigtig mange forskellige leverandører og du ikke bestiller de samme varer hos alle, så vil det give mere overblik kommer der kun, ved oprettelse af vareleverandørfaktura, de varer der vedr. denne leverandør.

Jeg kan se, at der tidligere her på forum har været debat omkring dette, og her holder jeg fortsat fat i min kollega Lauris udtalelse, at vi her skal passe på overfor vores e-conomic brugere der køber samme vare hos flere forskellige leverandører. Det er derfor fortsat ikke være en funktion vi vil gå ind og implementere.

Alternativetet til dette ønske er, at anvende vareleverandørnumre, Hvor du her netop har den funktion at du kan tildele din leverandør et unikt varenummer, og det vil kun være dem du opsætter under hver enkelt leverandør, der vil fremkomme.
Det skal dog nævnes, at den fortsat vil fremkomme med det originale varenummer, alligevel vil det ved en lille ændring i oprettelsen af vareleverandørfakturaen ved at du får direkte til leverandørvarenr. i stedet for først at udfylde varenr., hjælpe dig nu og her.

Jeg vil endnu engang sige tak for dit indlæg og dit engagement her på vores forum smiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 2 Dec, 2014 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
Hej Camilla,
Jo mere man bruger FORUM jo mere frustreret og utilfreds bruger bliver man af economic.
Kan du ikke forklare mig hvordan i ved at størstedelen af jeres brugere benytter mange vare hos mange leverandører, nu har jeg arbejdet i flere forskellige virksomheder, og det er i min verden undtagelsen frem for regelen af man køber mange vare hos mange leverandører - normalt er det én til én?
Dernæst hvordan kan i vide at denne funktion ikke er et behov for ligeså mange brugere, det er jo trods alt standard i jeres største konkurent hos C5. Du siger jo netop selv at det har været et emne herinde på forrum før?
Sidst men ikke mindst, hvorfor kan i ikke implementerer en funktion således at den kan bruges af nogen men ikke af alle, det virker da noget uflexibelt at man kun kan håndterer løsninger der gælder for alle?
MVH Jesper
Jeg kan slet ikke forstår i overhovedet kan finde på at henvise til leverandør numre??? Har i selv prøvet at bruge det??
Prøv lige en arbejdsgang hvor i opretter en vare og skal tilknytte en leverandør varenummer.
Hej Jesper,

Lad os nu sige, at vi lavede et felt, hvor du på en vare kan vælge en leverandør. Dét ville jo næppe I SIG SELV have den store værdi - bilder jeg mig ind; det skulle jo gerne kunne 'bruges' andre steder i systemet.

Derfor: Hvilke konsekvenser for anden funktionalitet i systemet, kunne du godt tænke dig, at det skulle have?

(Eksempelvis kunne man forestille sig, at det kunne bidrage til automatisk valg af leverandør, når man konverterer en kundeordre til en leverandørbestilling. I hvert fald, hvis kundeordren udelukkende består af varer fra netop én leverandør...)

 

Mvh.

Christian Estrup

Development Director

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 2 Dec, 2014 Forslag af Christian Estrup (19,850 points)
Hej Christian,
1) Hvis man nu havde et dumt felt på et varekort hvor man kunne fylde en leverandør ind (opslag til leverandør kartotek), ville det jo være til stor hjælp for de af jeres kunder hvor det ikke er alle i organisationen der ved hos hvem man bestiller varen, de kunne så se i feltet OK her bestiller jeg varen.
2) I har idag en funktion hvor man fra salgs ordre kan genererer en købsordre (rigtig godt). Det ville jo være fuldstændig logisk at når man trækker en salgs ordre over til en købsordre så fordeler systemet selv varerne ud på købsordre efter leverandør, og med det tilknyttede leverandør varenummer (hvis det er fyldt ind).
3) I varetabellen kunne man have feltet med leverandør nummer således at der kunne søges/sorteres på dette, det ville jo være stor hjælp så når man disponerer kan tage enkelte leverandører ud og så disponerer per leverandør frem for per vare, det er alt andet lige hurtigere at kigge på én leverandør af gangen.
4) Man kan tænke det ind i noget min/max lager og automatiske disponering, med leverandør feltet kan man nemt tænke sig noget min/max lager styring i excel (i kan jo allerede expoterer til excel) og i fremtiden en simpel automatisk vare disponering i lager modulet hvor man kan sætte min/max på varekortet og systemet så selv kan generer en købsordre per leverandør på baggrund af vare leverandøren
5) Man kunne forestille sig at "vende" vare disponeringen om således at man ligger de vare man vil bestille ind i en salgs kladde (lidt a la finans kladde) og så når man er færdig med at ligge alle vare ind så danner systemet selv købsordre på baggrund af referencen imellem varenummer og leverandør nummer.
Det er bare nogen af de funktionen jeg ser et sådan felt kunne gøre for at skabe mere værdi for jeres system og selvfølgelig også gøre det nemmere at sælge lager modulet til eksisterende og fremtidige kunder.
Ahhhh.... Så kom det frem...
Det er altså ikke droppet for at "passe på economic brugere der køber samme vare fra flere leverandører" men fordi i er bange for at der så kommer nye ønsker og i igen skulle til at arbejde for de mange millioner kroner af kontingenter i får hver måned...
Hej Jesper

Vi har en LeverandørBestilling app hvor du kan tilknytte flere levererandører til en varer, evt primær og sekundær.

Ligesom ved e-conomic tager du en ordre og omdanner denne til en bestilling ved hver leverandør. Du har yderlig mulighed for at med sende filer hvis det er nødvendigt, ændre købsprisen, styre valuta og meget mere..

Du kan læse om appen her: https://www.e-conomic.dk/apps/leverandoerbestilling

Hvis du er interesseret og har lyst til at høre mere eller evt teste appen er du velkommen til at kontakte mig på mhp@itnvision.dk eller 7025 7600.

Med venlig hilsen

Morten Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 2 Dec, 2014 Forslag af mhp (3,540 points)
Hej Morten,
Mange tak jeg er opmærksom på at at i har en APP som løser "problemet". Desværre vil jeg bare sige som tidligere at jeg mener ikke at denne opgave skal løses af en APP, jeg mener det er en helt almindelig funktion som på den ene eller anden måde skal og må kunne løses i e-conomic. Det er jo lykkes for jer at lave det, derfor må det også kunne lykkes for e-conomic, selv. Derudover så kan jeg ikke lade være med at gøre opmærksom på at e-conomic tilbyder et "lager modul" som koster ekstra når man så vælger det, må man sige at viden og funktioner i modulet er stærkt begrænset hos e-conomic. Det kan man så løse ved at tilkøbe endnu en løsning, nemlig jeres, men så kommer omkostningen jo op på hvad de dyrere løsninger som C5 og NAV online koster.
Forstå mig ret jeg mener flere af de APP´s som i har er gode og løser problemer som ikke ligger indenfor e-conomic som for eksempel CRM - men jeg er uforstående overfor hvordan man kan tilbyde et lager modul som ikke kan bare simple ting omkring leverandør styring.
MVH Jesper Friis
Ja helt enig, på lagerkort burde sidste leverandørs kontonummer ses.
besvaret 4 Feb, 2015 Forslag af Peter Andersen (240 points)
overvejes× 119
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”