Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forskellen på omsætning og indtægt?

0

Jeg har haft en diskussion med nogle kammerater vedr. forskellen på omsætning og indtægt.
Nogle mener at det er det samme.
Nogle mener at omsætning er det man har solgt for, og indtægten så er det man faktisk har tjent når omkostningen er trukket fra. F.eks. solgt for 20.000kr (omsætning), 15.000kr i omkostninger, og indtægten er 5.000kr.

Er der nogen kloge hoveder der kan svare på det? Alt hvad jeg har kunne søge mig frem til er en sammenhæng hvor det stortset er dette... Og forskellen skulle være at der er tale om en given periode.

F.eks.: (fra e-conomic)
Omsætningen består af alle virksomhedens samlede indtægter i en given periode. Det vil normalt være det, der kommer fra fakturerede ydelser/varer, kontantsalg og andre indtægter.

i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

1 Svar

Hej NamrepuS

Omsætning er det du fakturerer eller sælger for som hovedbeskæftigelse. Indtægter er ikke hvad du beskriver som de kr. 5.000. De kr. 5.000 er dit dækningsbidrag. Indtægter er mere bredt end omsætning. Indtægter kan også bestå af salget af en brugt varevogn eller rykkergebyrer.

Håber det gav en bedre forståelse

Hilsner

Bodil Retbøll

Økomatch ApS, www.okomatch.dk


Med venlig hilsen Bodil Retbøll cand. merc. aud. (Indehaver) (mobil 22477172) Økomatch ApS www.okomatch.dk info@okomatch.dk
Bogføringshjælp af (2.9k points)