forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Huske projektnr. ved fakturering

0
Da oprettelse af ny faktura ligger som genvej på kunden/debitoren - og ikke som en genvej på selve projektet, sker det desværre lidt for tit, at mine chefer glemmer at påføre projektnr., når de fakturerer og så fremstår indtægten jo ikke på projektet. Det er ret irriterende, da det jo medfører dobbeltarbejde (kreditering+genfakturering).

Kunne man ikke indføre en lille "pop-up/advarsel", der spørger om der skal projektnummer på fakturaen - eller alternativt lave en faktureringsgenvej på de enkelte projekter, som automatisk udfylder projektnummer?
spurgt 25 Sep, 2014 i Forslag » Projektstyring af Manuela (280 points)
status opdateret 8 Okt, 2014 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej Manuela

Tak for dit indlæg og det glimrende forslag.

Tillad mig lige at give dig et lille tip du kan prøve at lære dine chefer:
Salg -> Kunder -> Kunder -> Projektoversigt

Herinde har du en oversigt over dine projekter med et ikon ude i højre side der hedder "Ny(t) tilbud/ordre/faktura" - hvis du kan "opdrage" dine chefer til at fakturere herfra, så har du elimineret den fejlmargin du oplever er for stor i øjeblikket.

Dit forslag med en pop-up advarsel der spørger til projektnummer, vækker en smule "uro" hos mig, idet vi har relativt mange brugere af projektstyringen, der ofte sender fakturaer der ingen projektreference har og heller ikke skal have det, fordi den del af omsætningen er genereret fra ikke-projektførte aktiviteter.

Med ovenstående taget i betragtning føler jeg at der er muligheder for at implementere nogle nye arbejdsgange, hvor man f.eks. kan fakturere fra projektoversigten og dermed får sine projektreferencer med oftere. Hvorfor jeg som udgangspunkt vil afvise dette forslag i denne omgang.

Skulle du være uenig i noget af ovenstående er du selvfølgelig velkommen til at vende tilbage :)

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 8 Okt, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”