De sidste par dage har jeg fået beskeden: "Fejl ved overførsel - Filen er ugyldig" når jeg tilknytter bilag under bogførsel i kladden (dialogen for bogføring). Det samme opstår når jeg prøver at tilknytte bilag i kladden ved at trykke på plus-tegnet.
Problemet opstår lidt tilfældigt. Jeg har ikke kunne finde en bestemt årsag eller et mønster.
Tilsvarende problem har jeg tidligere indrapporteret for et par år siden. Denne gang var dette forbundet med pdf versionen, ved skanning på HP multimaskiner, som skannede i pdf version 1.3. Dette problem blev denne gang løst tilfredsstillende.
Denne gang ser problemet ikke ud til at være bundet til pdf versionen. Jeg har prøvet at anvende det samme dokument i forskellige udgaver. Dette har jeg gjort bl.a. ved at gemme dokumentet i anden udgave (pdf 1.5) ved hjælp af gem som i Adobe Acrobat Pro udgave XI. jeg har også prøvet at udskrive dokumentet ved hjælp af det samme Adobe program. Ligeledes har jeg prøvet at udskrve dokumentet ved hjælp af CutePDF. Disse operationer har jeg forsøgt med udgangspunkt i den oprindelige pdf-fil. Disse forsøg har slet ikke hjulpet.
Jeg har ligeledes prøvet både Internet Explorer og Firefox, men uden held.
Det som til gengæld virker endnu, det er at sende filen til e-conomic på e-mail og derefter tilknytte bilaget på den gamle måde.
Nogen af de dokumenter, jeg har skannet med HP multimaskinen virker fint, hvorimod andre skannet den samme dag giver udslag med fejlen.
Jeg vil tro, at I har lavet nogen ændringer i e-conomic, da tilknytningen under bogføringen har slet ikke givet nogen problemer de sidste par år.
Hvis I hos support, er interesseret i bilaget, som har givet mig problemet, til at analysere hvad der kan være årsagen, er jeg villig til at fremsende dette.
Problemet er ret irriterende, så jeg håber at I finder en løsning på problemet.
Med venlig hilsen / Reynir