forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Omvendt betalingspligt og varerleverandørfaktura

0
Hej e-conomic

Vi har et problem med varerleverandørfakturaer hvor der både er linier med og uden omvendt betalingspligt. Kan det virkelig passe at man ikke kan have begge dele når man indtaster en varerleverandørfaktura i e-conomic? Vi har ofte fakturaer hvor der både indgår computere og software og der er jo omvendt betalingspligt på computere.

-Brian
spurgt 26 Aug, 2014 i Spørgsmål » Lager af brianrytman (120 points)
status opdateret 18 Sep, 2014 af Nicoline Stenberg

2 Svar

Hej Brian


Tak for dit indlæg.


Du kan sagtens oprette en vareleverandørfaktura, der både indeholder fakturalinjer med og uden omvendt betalingspligt. Når du opretter en vareleverandørfaktura er det den varegruppe der er på varen, der bestemmer, hvilken slags moms der kommer på varen. Momsen kan altså sagtens være forskellige på de forskellige fakturalinjer.


Inde på vores hjælpeside e-copedia, kan du se hvordan du definerer de forskellige konti ud for de forskellige momszoner. Her har du det direkte link: http://wiki2.e-conomic.dk/salg/varer-varegrupper


Så vil dine vare komme på de konti der er sat op på varegruppen, ud for den momszone der er valgt.


Hvis der er noget du vil have uddybet, må du endelig sige til smiley


Med venlig hilsen

Nicoline Stenberg

Online regnskabsprogram
 

besvaret 18 Sep, 2014 Spørgsmål af Nicoline Stenberg (460 points)

Hej igen Brian
 

 

Jeg kan se, at jeg har misforstået dit spørgsmål. Det beklager jeg selvfølgelig.
 

Du har helt ret i at e-conomic ikke kan håndtere en vareleverandørfaktura, hvor der både er varer med og uden omvendt betalingspligt. Årsagen er at momsen bestemmes af momskoden på leverandøren og der ikke kan sættes flere på en leverandør. Vi har et work around du kan bruge, hvis du skal fakturerer både med og uden omvendt betalingspligt.
 

Det du kan gøre er, at starte med at bogføre en vareleverandørfaktura med enten de varer der er underlagt omvendt betalingspligt eller varerne uden. Årsagen er at momsen bestemmes af momskoden på leverandøren og der ikke kan sættes flere momskoder på en leverandør. Derefter ændrer du momskoden på leverandøren og bogfører så varerne, der tilhører denne momskode.

Vi arbejder herinde på hvordan der skal udvikles herpå, så en vareleverandørfaktura ville kunne håndtere både og. Hvornår det vil blive en mulighed er endnu uvidst og kan jeg desværre ikke udtale mig omkring. Jeg håber dog du kan komme videre med ovenstående løsning.

Ha’ en rigtig god torsdag smiley


Med venlig hilsen

Nicoline Stenberg

Online regnskabsprogram
 

besvaret 18 Sep, 2014 Spørgsmål af Nicoline Stenberg (460 points)
Er der nogen tidshorisont på hvornår I får dette bragt i orden, særlig nu hvor I begynder og vil have betalinger efter hvor mange posteringer man laver virker det meget uprofessionelt at jeres program ikke kan håndtere "Omvendt betalingspligt" og man skal skal lave dobbelt indførelse.

Så vi fordobleler vores posteringer pga. af en mangle i system og I kræver mere i betaling for det pga. af de ekstra posteringer, det virker simpelthen grotesk.
Hej

Jeg må indrømme at jeg blev skuffet i dag da jeg sad og skulle bogføre en Varekøbsfaktura med forskellige momssatser på varerne.

Jeg blev endnu mere skuffet, da jeg kom herind, og så at det var kommenteret i 2014, og at der ikke er sket noget siden.

Hvis i fik oprettet en indkøbsmoms på varegruppen så kunne i løse problemet den vej, og det er altså ikke raket videnskab.

Jeg må sige at jeg indtil jeg stødte på dette elemenære problem har været positiv overrasket over Economic, men det blev da lige "ødelagt".

Håber virkeligt det er noget i kan/vil se at komme igang med at gøre noget ved, for ellers må vi da bare konstatere at vi har valgt forkert med Economic
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”