forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Oprettelse af dimension 2

+2
Hej

Jeg har en kunde der i dag anvender en gammel Navision-løsning, hvor der standard findes 2 forskellige dimensioner (simple lister der kommer med i finansposteringerne).

Da de gerne vil opgradere til et nyere system har jeg kigget på om e-conomic kunne løse dette for dem. Desværre findes der kun en dimension her og de er så nød til at aktivere projektmodulet for at få deres dimension #2 med.

Er det muligt at oprette en dimension #2, så man på finansposterne kan tilføje både dimension 1 og 2? Det vil lette en hel del for dem - specielt fordi det ikke er muligt at indlæse historiske projektkoder i kassekladden....

Afventer spændt jeres svar.

Vh Kenneth
spurgt 17 Jul, 2014 i Forslag » Dimension af Kenneth Abel (260 points)
status opdateret 14 Aug, 2014 af Lauris Sørensen
Dette forslag er stillet tidligere, men blev afvist med "Implementeres ikke", men det ændrer jo ikke behovet.
Ok - det virker bare som en simpel løsning, der vil kunne hjælpe kunder der fx kommer fra en gammel Navision-løsning, hvor dette er standard....

2 Svar

Hej Kenneth

Tak for dit indlæg og dit forslag.

Jeg kan godt se at det er ægerligt at der er én dimension i e-conomic, hvis man kommer fra et system med flere dimensioner. På nuværende tidspunkt tror jeg at det dækker en rigtig stor del af e-conomic brugernes behov at have muligheden for at bruge én dimension. Dette ændrer naturligvis ikke på at der kan sidde brugere derude med samme behov som dig.

At aktivere projektmodulet for at få 2. dimension med, er heller ikke et workaround jeg syntes er særligt hensigtsmæssigt.

I henhold til ovenstående vil jeg tage dette forslag til overvejelse, og derefter vil det blive afgjort om det er noget vi prioriterer at implementere ude i fremtiden. Jeg vil opdatere dette indlæg når der er konkret nyt.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Jul, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Lauris

Tak for dit svar.

Kan du give mig en evt. tidshorisont? De vil rigtig gerne skifte her i sommeren/sensommeren...

Vh Kenneth
Der er prioriteringsmøde i August, hvis forslaget bliver prioriteret, vil der igen gå lidt tid fra det er blevet prioriteret til at det er udviklet og kan implementeres.

Så vi når ihvertfald til sensommer og måske endda efterår, inden det evt. vil være implementeret
Hej Kenneth

Så er der nyheder mht. de overvejelser der har været omkring dit forslag. Vi har afholdt vores prioriteringsmøde, hvor vi tager stilling til de forslag vi har taget til overvejelse.

Dit forslag med den 2. dimension, er stadig noget der ville være super fedt at implementere, men medfører også en del "konsekvenser" i den eksisterende løsning. Én ting er det stykke arbejde det kræver at ligge en ekstra afdeling ind i hhv. kassekladden og mulighed for oprettelse, dette er der såmænd ingen ben i.

En komplet implementering af dette ville dog ligeledes medføre et krav om at få det vist i samtlige af vores rapporter, sammenspil med andre tillægsmoduler, og alle de funktioner der inkluderer afdelinger.
Som nævnt i mit oprindelige svar, så opfylder den ene dimension, behovet hos en stor del af vores dimension-brugere, hvorfor vi ikke føler at udbyttet af en 2. dimension vil stå mål med de ressourcer der ville indgå i implementeringen af dette.

Derfor er det blevet besluttet at dette foreslag ikke vil blive prioriteret til videre udvikling, tøv dog ikke med at stå frem med andre eventuelle forslag til implementeringer i e-conomic.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Aug, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”