forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

SKAL bruge en 3. faktura kolonne

+2

Hej e-conomic,

Her hos os er vi meget begejstrede for jeres bogføringsmodul og vil også rigtig gerne snart til, at kunne anvende alle jeres andre moduler.
Pt. oprettes alle vore fakturaer i et andet (forældet) system for efterfølgende, at blive indtastet i e-conomic, hvilket meget gerne snart må få en ende!
Derfor har jeg prøvet igen og igen og igen, at få jeres faktura layout modul til at fungere/passe til os – desværre uden held, og til stor frustration.
På vores fakturaer bruger vi 3 variable (udregnings-) kolonner.
Dette kan vi IKKE undvære, dels da det er et krav fra flere af vore kunder, og da vore stk. priser varierer fra uge til uge og fra kunde til kunde. Det samme gør sig gældende for Antal stk. og Colli.
Vil I ikke godt meget snart programmere og tilføje en 3. kolonne?

Mvh Lisbeth Nyhuus
 

spurgt 27 Jun, 2014 i Forslag » Fakturalayout af Lisbeth Nyhuus (140 points)
status opdateret 27 Jun, 2014 af Lauris Sørensen

2 Svar

Hej Lisbeth
 
Tusind tak for dit indlæg, det er dejligt at høre at I er glade for bogføringsmodulet :)
 
Med hensyn til at få dette fakturalayout til at fungere optimalt, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt nærmere om hvad det helt specifikt er I har brug for. Du nævner at i bruger 3 variable felter, hvad indeholder disse helt specifikt? Og hvordan bruger i dem i jeres nuværende løsning? På nuværende tidspunkt føler jeg ikke helt at jeg har specifik nok information til at kunne forstå dit ønske helt i dybden.
 
Ser frem til at høre nærmere fra dig

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 27 Jun, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Lauris,

Tak for hurtigt svar :-)

Vi bruger de 3 udregningskolonner til:
kolonne 1, Colli, indtastning af antal paller, f.eks. 35
kolonne 2, Antal stk., indtastning af antal kasser (der er på pallerne), f.eks. 7
kolonne 3, Stk. pris, f.eks. 6,00

Disse 3 kolonner skal kunne udføre regnefunktionen:
kolonne 1 x kolonne 2 x kolonne 3
eks. 35 x 7 x 6,00 = 1.470,00

Og hvis der for kolonne 1 vedkommende kan programmeres den faktor, at hvis intet indtastet, skal der regnes med 1, så vil det være genialt :-)

Mvh Lisbeth Nyhuus
Hej igen

Så er jeg mere med på hvilken funktion det er du ønsker her.

På nuværende tidspunkt er det ikke noget vi føler der er et stort behov for, på baggrund af tidligere kundehenvendelser. Så for nuværende er jeg bange for at det ikke er noget der vil blive implementeret.

Jeg vil dog holde øje med dette indlæg, og hvis der kommer større opbakning til dette forslag, vil vi naturligvis tage det op til genovervejelse.

Vi forsøger altid at bruge vores knappe udviklerressourcer, der hvor de gør allermest gavn, og i øjeblikket føler jeg at vi kan udvikle andre funktioner som flere brugere ville få gavn af.

Så i denne omgang bliver det et desværre og et "implementeres ikke" desværre.
Hej igen,

Det er meget ærgerligt, da det er en ret vigtig funktion for os, for at kunne komme til at anvende jeres faktura modul!

Og da vi har anvendt e-conomic siden 2011, gør det gør jo så nok desværre, at vi må ud og lede efter et andet program, der kan opfylde vores behov.

Så krydser fingre for, at I alligevel vil få udviklet vores ønske, inden for kort tid :-)

Mvh Lisbeth Nyhuus
Det med fakturering i 3 (eller flere) variabler er også relevant for os.
Måske I vil genoverveje implementering af dette.

Vi kan pt. heller ikke benytte jeres faktureringsmodul, da det ikke fungerer til dette.
Man kan kun komme udenom det ved at oprette et (usandsynligt) stort antal varer.

Det kunne evt. være en funktion som kunne aktiveres/deaktiveres i Opsætningen, så det ikke nødvendigvis ændrede udseendet for alle brugere.

P.S. Caterino (fra jeres chat-support) vil også gerne have det implementeret :)
besvaret 8 Okt, 2015 Forslag af nem-hr (220 points)
overvejes× 130
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”