forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Hjælp til bogføring af et bilag

0
Jeg sidder og kæmper med et bilag som jeg simpelthen ikke kan få bogført uden at systemet siger der er ubalance i bogføringen, det drejer sig om en bil vi har købt i firmaet på afbetaling og tallene er således.

Købspris incl. moms kr. 110.130,00

Udbetaling kr. 33.039,00

Samlet kredit beløb kr. 77.091,00

Jeg prøvede at bogføre købsprisen (debet) i tilgang af driftmidler, Udbetalingen (kredit) i banken, og resten (kredit) i bilgæld, men systemet siger der er ubalance, hvad gør jeg galt og er der nogen der kan hjælpe mig ??

Den månedlige ydelse har jeg ingen problemer med at bogføre.
spurgt 25 Jun, 2014 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af KDS (120 points)

2 Svar

Prøv een gang til, for de tal, du nævner stemmer jo.

Har du måske en kassekladde igang, hvor det i virkeligheden er et helt andet bilag, der ikke balancerer?

Charlotte Beckwith, HD(R)

http://www.cbregnskab.dk

besvaret 26 Jun, 2014 Bogføringshjælp af Charlotte Beckwith (1,650 points)
(Der er to fordele ved den nye brugerflade, som jeg ellers ikke har meget godt at sige om: Det er blevet nemmere at søge en konto og man kan, efter at have lukket indtastningsvinduet, se hvilke linjer, der ikke er i balance).

Som du allerede er blevet svaret, så er det du gør rigtigt, så jeg tænker at du måske ikke har samme dato og bilagsnummer?  

De tre posteringer/linjer skal have samme bilagsnummer og dato.
besvaret 24 Jul, 2014 Bogføringshjælp af Jakob Andersen (520 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.