Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Lager API

+3
Det er oppe at vende igen og igen....

Jeres lager modul er virkelig ikke særlig godt og i udvikler stortset ikke på det.

Derfor er os der er afhængig af det jo nød til selv at gøre det, men det bremser i så også temelig meget ved ikke at åbne jeres api...

Jeg vil gerne bede op at i åbner api'et så vi kan få adgang til bogførte leverandør fakturaer. Jeg har allerede et antal subsystemer oppe at køre der trøækker data ud fra economic og "lapper" hullerne der hvor economic ikke kan være, men jeg er noget handicappet over jeg ikke kan få tingene ud.

Lad mig give et eksempel.

Når jeg modtager en sending vare skal de pakkes ud og der skal stregkode og priser på. Til dette har udviklet et subsystem hvor jeg kan taste et varnummer og så trække data fra e-conomic og danne en label.

Hvis jeg jeg havde adgang til den bogførte leverandør faktura kunne jeg indtaste leverandør faktura nummeret og så printerede den alle labele på en gang uden jeg skal holde styr på antal og varenumre.

Med venlig hilsen

Allan Bøgild Pedersen
Bogild IT
i Forslag » Lagerstyring af (2.9k points)
status opdateret af

1 Svar

Hej Allan,
 
Der er primært to årsager til at vi ikke har så meget fokus på eksponere lagerfunktionalitet i vores API.
 
  • Vi er bekendte med at vores lagermodul kunne være mål for en række optimeringer – herunder især arbejdsgangen, som for nogle kunder kan være lang og kræve mange klik. Med udgangspunkt i at det skal forbedres på et tidspunkt, er vi tilbageholdende med at investere meget tid i at eksponere mere lager igennem API’et, da det således kunne risikere at skulle ændres igen senere.

 

  • Lagermodulet er et af vores mest udbredte moduler, men det er dog stadig størstedelen af vores kunder, der ikke bruger det, hvorfor prioriteringen sammenlignet med funktionalitet, der gavner alle kunder i en længere periode, har været lavere. Dermed ikke sagt, at der er eller har været udviklingsstop, for der er sket justeringer hist og her – f.eks. flowet omkring oprettelse af købsdokumenter. Sådan ville det også forsætte – at vi justerer småting, hvis der er sammenhæng mellem investering og værdi for kunden.
 
Udover at du gerne ser SupplierInvoices eksponeret (altså hvad Invoice er for CurrentInvoice), hvilke konkrete ønsker har du så til API'et?
 
/Morten
Forslag af (150 points)
Hej Morten,

Jeg har egentlig meget forståelse for at man vælger og sige "vi har et lager modul som vi måske lige skal gentænke, og finde ud af hvad vi vil med inden vi ofre en masse udviklingskroner på at åbne api'et helt" det er slet ikke det der er problemet men når der efter 3-4 ÅR ikke er sket mere så er det simpelthen ikke rimeligt mere over for os der bruger det. i kan jo sagtens finde ud af at fakturere for modulet....

ud over allerede nævnt api ville jeg også gerne have mulighed for at få adgang til leverandør varenumre også her er jeg nød til selv at udvikle noget for det i har lavet er stort set ubrugeligt. Men igen har ikke åbnet api'et for det.
Jeg har i andre forumindlæg fået bekræftet af e-conomic medarbejdere, at lagermodulet ikke vil blive udviklet yderligere på nær rettelser af småfejl. Altså: lagermodulet er, som det er.