forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mangler oplysning om "Lagerbeholdning" ved fakturering

+3

jeg savner, ved fakturering, at få oplyst lagerbeholdningen -  det felt var i det gamle e-conomic, men er fjernet på det nye -  man kan vælge at "klikke" ind på lagerbeholdning, men det er en tung arbejdsgang, og det skulle jo gerne være blevet lettere med det "nye" og i hvertfald ikke mere besværligt.

På det gamle kunne man se med et lille "!" hvis der var et notat på kunden -  i dag skal man først "klikke" ind på "flere" for at se om kunden har et notat. jeg bruger meget at sætte oplysninger ind til faktureringen. Dvs. nu skal jeg  altid  klikke ind -  tidl. kunne jeg se om der var et notat.  Det er også en ekstra arbejdsgang mange gange.

på forhånd tak for at I vil imødekomme dette.

med venlig hilsen

Bente

 

 

spurgt 21 Maj, 2014 i Forslag » Fakturalayout af Jeanette Milo (210 points)
status opdateret 13 Jun, 2014 af Lauris Sørensen

3 Svar

Helt enig - det har jeg også påpeget i tidl. forum posts og e-mails, at det simpelthen er et tilbageskridt at gemme nogle nødvendige informationer bag endnu en fane, og dermed bag endnu et klik.

Det samme vedr. notater.
besvaret 21 Maj, 2014 Forslag af JBK (1,090 points)
tak for dit svar, men helt tilfreds er jeg først, når det bli'r ændret.

med venlig hilsen
Bente
Ja, det er jeg skam også :-) Vi er på samme side hvad det angår!
Hvad sker dér videre herfra -  kommer det til at blive ændret ?

mvh
Bente
Der er ikke kommet noget ud af at vi kunder har påpeget det tidligere, men jeg håber da at med nu endnu en henvendelse, at der begynder at tegne sig et billede og et ønske om at få det lavet.
Hej Bente

Tak for dit indlæg, det er naturligvis noget vi har hørt før, og det er såvidt jeg er informeret snart klar til release. I følgende forum indlæg er samme problematik fremstillet, og vi har reageret ud fra dette: http://forum.e-conomic.dk/11133/ordre-ordrelinjer så du slipper snart for dét ekstra klik.

Med hensyn til den anden problemstilling er det naturligvis uheldigt at der er blevet "gemt" en funktion du anvendte, jeg kan dog afsløre at det ikke bliver ændret. I vores nye layout har det været vigtigt for brugeroplevelsen at lave mindre "støj" på skærmen, herunder rydde lidt op i ikonerne på kundelisten mv.
Det ved jeg godt at du måske finder unødvendigt, fordi du jo var vant til hvilke ikoner du skulle kigge på, og hvilke du skulle ignorere, vi prøver dog at finde en balance hvor systemet er simpelt og funktionelt for samtlige af vores brugere. Så jeg håber at det er noget du kan vænne dig til og leve med fremover.

Jeg satser på at ovenstående har været tilfredsstillende, og så lover jeg at opdatere indlægget når lagerbeholdningen er blevet "fixet" på varelinjerne. Hvis du har tillægsspørgsmål er du velkommen til at tilføje dem her :)

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 23 Maj, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Lauris,
Tak for dit svar, ser frem til rettelsen vedr. "lagerbeholdningen".
jeg forstår så ikke helt "notat-ikonet" ikke kan blive synligt igen -  jeg kan jo forstå hér på siden, at jeg heller ikke hér er helt alene om denne mangel.
Håber dog stadig på dette også vil blive rettet.

mvh
Bente
Hej igen :)
Ja det bliver skønt at få den rettelse live.
Nej jeg er helt med på at I er et par brugere i dette indlæg, der syntes det er et problem med notater. Jeg kan dog helt definitivt melde ud at det ikke bliver rettet "tilbage" til den løsning der var i det gamle layout.

Om der sker andet i forhold til knappen "flere" og de oplysninger derunder, kan jeg ikke afkræfte, jeg kan dog oplyse at der ikke er noget igang på nuværende tidspunkt.

Ha' en god dag og en dejlig weekend :)
Et hovent svar og afslutningsreplik fra en virksomhed, der alene vide.
Tidligere var kunden konge, nu er det noget, man træder på; måske pga. storhedsvanvid.
Hej Bente

Så er den seneste opdatering rullet ud, der medfører at v igen kan se Lagerbeholdningen i "Generelt" fanen når vi opretter varelinjer.

Så jeg håber at e-conomic i den henseende igen er blevet mere hensigtsmæssig at bruge for dig :)

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 13 Jun, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”