forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bestilling - blanke linjer til adskillelse af varetekst.

0
Vi har ofte bestillinger med mange varelinjer.

Vores varetekst er ligeledes ofte med mange informationer - ofte 8-10 linjer.

Har man så en bestilling med ca. 20 varelinjer, er det svært for leverandøren at se, hvor en varetekst ender og en ny varetekst begynder.

I modulet fakturering er det muligt at lægge blanke varelinjer ind til adskillelse af egentlige varelinjer.

Det vil være en stor hjælp, hvis dette også kunne lade sig gøre i formular til bestilling.
spurgt 14 Maj, 2014 i Forslag » Lager af DF Perforering (120 points)
status opdateret 14 Maj, 2014 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej DF Perforering

Tak for jeres indlæg, jeg kan sagtens se jeres problemstilling.
Argumentationen for at de blanke varelinjer ikke kan anvendes i bestilling/modtagelse/vareleverandørfaktura, er at disse linjer udelukkende kan/skal bestå af varenumre som er inkluderet i varelageret. Ovre i fakturamodulet hvor funktionen med blanke linjer findes, har linjerne ikke de samme finansielle/systemmæssige konsekvenser.

Eftersom linjerne på bestilling/modtagelse/leverandørfaktura har denne funktion, kan systemet ikke registrere blanke linjer, og det er en funktion vi desværre ikke kommer til at implementere i den nærmeste fremtid. Dertil ville der simpelthen gå for mange ressourcer i forhold til hvor mange kunder vi kan berøre med denne funktion.

Jeg håber at denne forklaring har kastet lidt lys over sagen og at svaret er tilfredsstillende.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Maj, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
overvejes× 104
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”