forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Forslag til genbestilling

+1

Hej e-conomic,

Først lige en tak for jeres hjælpsomhed i supporten, det betyder meget for os lidt mindre virksomheder, uden en 10 mand stor IT afdeling.

Jeg har skrevet et par gange i dette forum før, også omkring forslag til lagermodulet, og vil meget gerne komme med et foreslag som tidligere har "været oppe" som I selv skriver - og tænker at da dette emne har være oppe nogle gange må der efterhånden være basis for en mere ,om end ikke top proffesionel supply chain funktionalitet, så i alt fald en mulighed for at hæve niveauet med de informationer I allerede har tilgængelig i systemet idag. :)

Formål med Genbestillingsrapport - minimumslager og minimumsordre

Systemet har idag et felt med "Minimumslager" og et felt med "Minimumsordre", samt mulighed for at udskrive en genbestillingsrapport - alt sammen ganske simpel basisfunktionalitet som men vel forventer af en lagerintegration med ERP/økonomisystemet.

Formålet med disse information er vel at kunne lægge nogle minimumsniveauer ind i systemet samt genbestillingsniveauer, således at men ud fra et samlet varesortiment kan udskrive en, som i systemet, "Genbestillingsrapport", hvorpå men får en liste med de vare der er under minimumsniveau - og med et forslag til genbestilling (minimumsordre).

Som rapporten fungere idag er det en lager liste med foretrykte værdier "minimumslager" og "minimumsordre". Har man eks. 500 varenumre, så kommer alle vare med ud på genbestillingslisten - hvilket vidst ikke er hensigten og heller ikke særlig brugbart.

Denne "funktionalitet" på genbestillingsrapporten må være særdeles simpel at implementere, således at rapporten fungere som den er navngivet?

 

Foreslag til forbedringer

I giver i jeres hjælpevideoer et eksempel på styring af flere lagerlokationer, og i eksemplet konkrediceret ved et eksempel omkring "vare i kommision". Dette giver jo særdeles god mening, og tænker derfor at det ville være logisk at udbrede ovenstående funktionalitet omkring "minimumslager" og "minimumsordre" samt Genbestillingsrapporten til at fungere på lokationsniveau.

 

Håber at der kan skabes opbækning til dette, da det sikkert på længere sigt vil hjælpe til en samlet set mere anvendte og udbredt brug af lagermodulet.

 

De venligste hilsner

Casper

spurgt 13 Maj, 2014 i Forslag » Lager af Casper V. (280 points)
opdateret 26 Jan, 2016 af Lauris Sørensen
Jeg mangler også¨denne rapport. Det giver jo ikke mening at få alle varenumrene. Det er jo bare en listen.

Man kan så udskrive en rapport til Excel, men det er jo besværligt
Så venligst Economic, prøv nu at hjælpe jeres kunder der har lager også.

3 Svar

God ide Casper
En ide ville også at kunne åbne op de enkelte varenumre fra denne rapport så man kan rette minimumslageret og gerne en afkrydsning så man kunne overføre de enkelte vare til et indkøb. Oversigten fejler intet men den er lidt svær at anvende som genbestilling

mvh. Kenn
besvaret 20 Maj, 2014 Forslag af keh (200 points)
Hej Kenn,
Jo det kunne helt sikkert være anvendeligt.
Dog var min tanke at starte med et forslag der ikke krævede de store ændringer i forhold til funktionalitet, men blot "filtrerede" eller anvendte de informationer der ligger tilgængelig i systemet idag, og forhåbentlig på den måde få den eksisterende genbestillings funktionalitet til at fungere efter hensigten. Men jeg er helt enig i at der efterfølgende må være grundlag for at få løftet niveauet lidt i lagermodulet. Ellers er vi faktisk super glad for systemet, men der skal ikke meget til at spare en hel del arbejdstid.

Hej Casper

 

Tusind tak for dit indlæg og gode forslag smiley

 

Vi kan hurtigt blive enige om, at vores genbestillingsrapport har nogle begrænsninger ligeså vel som, der flere andre steder i vores lagermodul bestemt også er begrænsning, og det er jo altid en diskussion om, hvor man lægger linjen i forhold til kompleksiteten/udformningen af modulet. Som det står lige er lagermodulet ikke det som står øverst på listen i forhold til ny funktionalitet, da det også kun er en mindre del af vores brugere, der bruger modulet.

 

Det skriver jeg blot for at sætte lidt kontekst på, og bestemt ikke fordi dit forslag ikke giver mening - for det synes jeg det gør. Jeg vil derfor gerne sæt forslaget til overvejelse og så kan vi se på, hvordan tråden udvikler sig og vende tilbage om et par måneder og se om opbakningen kan retfærdiggøre den mængde af resurser det ville kræve fra vores side at udvikle.

 

Endnu engang tak for dit engagement i programmet - det er værdsat smiley


Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram
 

besvaret 23 Maj, 2014 Forslag af PeterLuthman (10,290 points)
Hejsa
Jeg har samme problem med genbestillingsrapporten. Vi har 4500 varenumre og kan i realiteten ikke bruge rapporten når den kommer med alle sider.- Det må da være en lille opgave at lave rapporten så den kun viser det der skal bestilles. Men desværre fokuserer Economic ikke på de virksomheder der bruger lagerstyring
Hej Casper
samt andre der måtte lytte med.

Vi vil som beskrevet i indlægget her rigtig gerne lave nogle fede funktionaliteter til genbestillings rapporten. Det har derfor også ligget som en opgave hos vores udviklere.

Nu er forslaget ved at være så gammelt at vi er nødt til at finde en ny status på det, med de planer der er for den fremtidige udvikling af vores program ligger dette desværre ikke i den nærmeste fremtid.

Vi vil derfor afvise dette indlæg, og forhåbentligt komme omkring opgaven når tiden og ressourcerne tillader det.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 26 Jan, 2016 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”