Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Brugen af fordelingsskabelonen til postering af månedsopkrævning

0
Følgende spørgsmål handler måske mere om hvordan man bogfører, end hvordan man bogfører i e-conomic...

Jeg har en kontokort hos et benzinselskab, således at det jeg tanker for i løbet af en måned, betales i begyndelsen af næste måned over betalingsservice.

Når jeg bogfører denne betaling, vil jeg gerne fordele betalingen ud i forhold til de enkelte kvitteringer som betalingen dækker for i denne periode - således at disse kvitteringer posteres sæskilt i forhold til hvilke konto (jeg har i min kontoplan en brændsstofskonto til hver køretøj) samt hvilken afdeling bilaget hører til (vi anvender afdelinger til forskellige projekter, idet vores behov for projektregnskab nemt kan dækkes af afdelingsfunktionen uden at vi abbonnerer på projektmodulet).

Jeg ved, at hvis jeg har en enkelt regning på et enkelt køb - f.eks. i en varehuse, så kan jeg fordele de enkelte enheder (eller grupper af enheder) ved hjælp af en fordelingsnøgle - bare at den samlet total af delene stemmer med bilagets total.

Men kan jeg også bruge en fordelingsnøgle til at postere en samlet belating (regning fra betalingsservice) sammen med de bilag for enkelte optankninger, som BS regningen dækker?

Jeg har forsøgt, men får altid enten afstemningsfejl i enten posteringslisten eller banken, fordi e-conomic naturligvis regner alle bilag som udgifter, hvilket får kassen til at "se dobbelt".

Er der en fif til hvordan man skulle bogføre såvel BS betalingen som de enkelte bilag?

mvh/Adrian
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (850 points)

1 Svar

Hej Adrian,

Ja du kan sagtens fordele din benzinregning, men det kræver lige at man forstår hvordan fordelingen fungerer.

Du er velkommen til at ringe til os. Måske kan vi klare det på 10 minutter på telefonen og så skal det ikke koste dig noget. Alternativt tilbyder vi vores kunder generel hjælp og fif i brugen af e-conomic.

med venlig hilsen

Bodil Retbøll (mobil 22477172)

Økomatch ApS

Med venlig hilsen Bodil Retbøll cand. merc. aud. (Indehaver) (mobil 22477172) Økomatch ApS www.okomatch.dk info@okomatch.dk
Bogføringshjælp af (2.9k points)