Hej alle,
Jeg plejer kun at modtage Dankort i min webshop, og der er bogføring jo nem nok, selv om jeg gør det ret manuelt:
1. Opretter en Manuel kundefaktura på det fakturerede beløb
2. Når bankafstemningen indeholder kundens betaling, tryller jeg den om til en Kundeindbetaling og udligner den på kundens konto i E-conomic
Men nu har jeg så lavet aftale med Teller om at modtage kreditkort. Og der komme betalinger jo som ét samlet beløb, typisk en gang om ugen. Og der er allerede fratrukket gebyr til Teller.
EKSEMPEL:
Det vil sige, at sælger jeg for kr. 100,- til 3 forskellige kunder, som alle betaler med et kreditkort, vil udbetalingen ugen efter være på kr. 270,- (= 3 x 100,- med fratræk af 3 x 10,- i gebyr).
Så skal jeg jo fordele beløbet på de rigtige kundekonti i E-conomic og postere gebyrer et sted hen.
Jeg har oprette en konto "3630 KREDITKORTGEBYRER UDEN MOMS" og ikke sat nogen momskode.
Hvordan gør jeg det så rent praktisk?
Lige nu har jeg en Skabelon, hvor der er 2 linjer: 1 til Varer og en til Fragt.
Kan jeg lave en ny skabelon at bruge?
Tak for enhver hjælp!
/Nick