Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Skal nyt regnskab oprettes ved ændring af firmanavn og branche

0
Af forskellig årsager overvejer jeg at omregistrere min virksomhed fra at være en salgsvirksomhed af fysiske produkter med webshop, til at være en konsulent og rådgivningsvirksomhed.

Hvis jeg ændre branchekode og firmanavn, må jeg så forsætte i det regnskab der er oprettet iforbindelse med den nuværende.?

Og iforbindelse med ændringen skal jeg så lukke min nuværende aftale med E-conomic og oprette en ny, eller kan jeg køre videre med den samme aftale, og hvis ja kan jeg så skifte kontoplan?
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (910 points)

1 Svar

Du ikke bare må, du skal fortsætte i det samme regnskab. Du har dermed heller ingen grund til at ændre på din aftale med E-conomic. Så længe at man har det samme cvr. nr., så er der tale om den samme virksomhed, og man forsætter derfor uforandret.

Det eneste du skal gøre er at ændre navnet inde i opsætningen.

Med venlig hilsen Anders Bærentzen registreret revisor Din Revisor ApS dinrevisor.net ab@dinrevisor.net 50 50 34 60
Bogføringshjælp af (5.6k points)
I det nye har jeg ikke brug for lagerstyring som jeg har nu, og realisere derfor lagerbeholdningen, så skal man ændre kontoplan til en uden lager, mener ikke at man kan få lov at skifte kontoplan i systemmet er det korrekt
Jeg tro ikke at systemet tillader at du ændre kontoplan, men kan du ikke bare lade være med at bruge de konti? Det gør vel ikke nogen forskel, at du har en udvidet kontoplan.