Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Afgifter i lagerstyringsmodulet

0
hej
jeg er helt ny herinde. De har ikke kunne hjælpe mig på chatten, så nu prøver jeg her.

Jeg får snart koblet lagermodulet på, som vi så skal bestille varer igennem. jeg ønsker at bogføre mine afgifter idet øjeblik jeg bekræfter modtagelsen og antallet af varer.
størrelsen af disse afgifter bliver beregnet manuelt, og ønskes derfor bogført som et fast beløb pr. stk.

Eks: 100 stk af vare X -> 100 gange 20 øre i fedtafgift + 100 gange 10 øre i emballageafgift bogført på respektive konti.
en vare kan indeholde op til 4 afgiftstyper og der er ingen mulighed for at beregne som en fast % del. endelig ønskes også en beregning på stykantallet ikke beløbet. Humlen ligger i, jeg skal svare afgift ved modtagelsen ikke ved salg, så var det ikke noget problem

Hvad gør I andre med import af fødevarer og slik, te, kaffe osv.? jeg har svært ved at tro, det ikke kan lade sig gøre, men jeg har endnu ikke lagermodulet, så jeg prøver at være foran. Det er jo muligt, jeg selv skal konstruere det.

på forhånd tak
i Spørgsmål » Lager af (250 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Som administrator hos et par vinforretninger har jeg behov for at kostpristillæget er et fast beløb og ikke en procentsats. Vinafgift+flaskeafgift+hjemtagelsesomkostninger udgør en del af varens pris. Når dette ikke ligges ind er DB  samt værdien af lageret forkert.
Vi har nu bakset med det i en periode, og det er surt, hvis resultatet bliver at mine kunder skifter tilbage til C5
Er det ikke muligt at lave en valgmulighed for KOSTPRISTILLÆGET mht til % eller fast beløb samt hvor det skal konteres?
Spørgsmål af (280 points)
Hej støberen og sga1960

I e-conomic lagermodul er der kun muligheden for at tilføje kostpris i %  og kun i 2 "dimentioner" dvs på den enkelte vare, samt på hele leverandørfakturaen. (gerne på een gang)

I forlængelse af dette kan man lave rapport Indkøbsstatistik og derigennem få oplyst det antal varer man har købt via bogførte leverandørfakturaer (og ikke blot en varemodtagelse).

Jeg er klar over at I ikke kommer helt i mål, men det er de muligheder der findes, og der er desværre ikke planer om yderligere udvikling/tiltag vedr. disse specifikke afgifts- og kostpris funktioner.

  Lennart Schmidt Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (5.6k points)